/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
flytning av hjemmeside.
Fra : nilsen
Vist : 757 gange
500 point
Dato : 10-04-09 07:53

gm (og god påske)
Jeg har kommet i en vanskelig situation.
Min hjemmeside var hostet hos firebee.
Firmaet har som vel de fleste kenner til gått konkurs.
Jeg vil ha flyttet mit domæne til en annen utbyder, og har bestillt og betalt hos unoeuro.
Så kommer problemet.
Jeg kan naturligvis ikke få de nødvendige oplysninger for at få flyttet domæne fra firebee, de eksisterer ikke lenger.
Så informerer unoeuro mig til at kontakte
fuzion.dk
Som da tydeligvis administrerer mitt domæne, og som påstår de er Vestdanmarks største datacenter
De nekter imidlertid at åbne domæne, slik at flytningen kan foretas, og sender mig følgende e.mail.
"
Vi har d. 2/1-09 fået besked fra vores administrations-afdeling på at opsige domænet ved vores domænepartner. Så længe domænet er i opsigelsesperioden, kan det ikke låses op.

Hvis domænet alligevel ikke ønskes opsagt, kan vi restore det ved vores domænepartner for 1290 kr. Derefter kan vi låse domænet op, så I kan flytte det.
"
Jeg forstår faktisk ikke engang hva Fuzion forsøger at fortelle mig.
Hjemmesiden skulle vært fornyet ultimo mars hos firebee, men de sendte ingen faktura (heldigvis)
Fuzion siger at de ikke kan åbe domænet før i mars 2010.
Når man køber et domæne og betaler for dette, så er det min eiendom, og jeg må kunne plasseres og flyttes til den utbyder jeg ønsker at benytte?.
Dette er et "net" domæne og jeg har tidligere hatt problemer med at få flyttet disse domæner, bl.a. fra one.com, som brugte utrolig lang tid, og mange finurligheter før jeg fikk åbnet domænet, slig at det kunne flyttes.
Er det noen his kandu som kan fortelle mig hva jeg skal gøre i denne situation.
Jeg er afhengig av domænet da det benyttes af en golfklub, som på nåværende tidspunkt ikke kan få noen informationer.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-04-09 07:57

start med at tage kontakt til DK-hostmaster ???
Da det desværre nok ikke er dig - men firebee der står registreret som ejer af domænet? ergo skal det rykkes fra dem til dit navn - og der kan de være behjælpelige hvis det er et DK domæne - ellers er der desværre ikke ret meget så vidt jeg ved - man ellers kan gøre.

Du skal selvfølgelig kunne dokumentere at det er dit domæne og du har haft det igennem firebee!

Held og lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-09 10:47

HVAD er domænenavnet - er det overhovedet jeres eller blot et subdomæne....

Hvis det er jeres domæne kan jeg ikke rigtig se problemet - så er det da bare at uploade igen til ny host....

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-04-09 11:09

http://www.i123.dk/blog/er-firebee-konkurs/?gclid=CJKunIP_5ZkCFVCS3wodXXZ9Rg

Måske dette kan hjælpe dig lidt på vej,

God Påske

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-09 14:36

hvis du ejer domænet ogf det ikke er kodet i php, vil jeg da gerne hoste den for dig, det er ganske gratis. skriv til mig hvis du er intesseret.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 10-04-09 14:50

gdi
pegue
Jeg er lit usikker her, men er det ikke jeg, som har opprettet dette domæne i sin tid, og betalt en årlig afgift, som eier domænet, det kan da ikke være firebee?
Hvordan kan 123 - få flyttet domænet, (og gratis) når unoeuro ikke kan, det forstår jeg ikke.

Domænet er: los-vikingos.net
Nej så enkelt er det faktisk ikke "refi", først må domænet åbnes af administrator før det kan flyttes.
I den forbindelse trenger jeg noen informationer fra "firebee", som jeg naturligvis ikke kan få, da de er vækk, og fuzuion svarer som skrevet i mit første inlæg, som jeg ikke forstår, muligens er de ute efter de 1290 kroner, som jeg naturligvis ikke vil betale, dette ligner lit på utpressing fordi man har kommet i en vanskelig situation.
Noen med flere forslag
??
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-09 15:31

Hvis det her er dig, Registrant: Nilsen, Roar, så der er ikke nogen af de ovennævnte der har ret i at tilbage holde dine filler som udgør din hjemmeside. Hvis du ikke selv har lavet hjemmeside, må du vide hvem har og denne/de personer må have de ftp oplysninger der skal til for at kunne uploade og i dit tilfælde download filerne til din hjemmeside. Jeg er ikke helt klar over hvem er administrere .NET domænet, men dem der gør vil kunne svare dig på om der er blever sendt en faktura på en årlig betaling. Men synes det lyder vanvidigt at du skal betale 1290 kroner for at få åbnet dit domæne.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 10-04-09 16:57

gdi
webnood
Jeg har hele hjemmesiden liggende på min hd. Problemet ligger i flytningen af domænet fra
firebee til unoeuro slig at jeg kan få lastet siden op hos en ny udbyder.
De som sitter på domænet (administrator), som efter hva jeg forstår er fuzion, nekter at åbne det, hvorfor forstår jeg ikke, og at de har lov til at nekte at åbne det slik at jeg (unoeuro) kan få flyttet det er ubegribeligt.
Jeg har tidligere flyttet et annet domæne (dk domæne), det var iorden efter kun 2-3 timer., ingen problem, men her med et net domæne er det noen som lager vanskeligheder.
Nilsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-09 17:20

hvis du har filerne så er det jo bare redeligere domænet, og så ligge filerne op på det nye site, vi kunne fx. prøve og flytte sitet til mit hostcenter

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 11-04-09 05:42

gm
webnoob
Det er det som er problemet, jeg kan ikke få redeligert domænet før det frigøres hos fuzion.
Jeg har allerede betalt en side hos unoeuro. men kan ikke få benyttet det før flytningen er iorden
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-09 21:30

Ja det er klar og det var en tanketorsk fra min side. Det lyder mest af alt som om din side enten er suspenderet eller at dit webhotel har lukket din side ned. Så du må finde ud af om du har overholdt dine betaleringer og er den eneste grund til at webhotellet kan nægte dig adgang til dine filer og muligheden for at redelegere.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 12-04-09 07:57

gm
Jeg har betalt alle de regninger jeg har fått.
firebee gikk imidlertid konkurs. Jeg ba 2-3 ganger om at få fakturaen for de næste 12 måneder, de svarede imidlertid ikke, af nå forståelige grunde - de var vækk.
Hvorfor fuzion nå nekter at åbne domænet forstår jeg ikke. Som du kan se af mit første inlæg kan fuzion åbne domænet, men da vil de ha 1290 dkr, prisen for flytning og årsafgift er 23,- Euro eller ca 170,-- dkr., en vesentlig forskel for en lille klub som har begrænsede midler.
Så mit råd må være, vis forsiktighed ved navnet
fuzion.dk
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-09 11:49

hvem hoster din hjemmeside? Du kan evt. prøve og tage fat i kuratoren og høre om han kan gøre noget.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-04-09 11:58

Det er jo det der er hele kernen.
Hvis der er betalt et firma for at kave hjemmesiden, og så derefter sørge for hostning, og diverse indbyrdes betalinger er overholdt - så er det ret normalt at firmaerne - desværre skriver dem selv på som registrant.
Problemet er jo netop her at få tilgang til dette site - da nilsen desværre ikke har en kopi. Ergo er de servere der har hans løsning lukket efter konkurs.
Derfor må det reelt være kurator der kan videregive de oplysninger du skal bruge.
Men derfor hvis serverne er slukket og pillet ned - Øv - så er det en lang kamp.

Hopper af tråden her

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 12-04-09 17:24

gdi
Kurator - hva er det??, og hvordan kan jeg få tatt fat i kurator??
Nilsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-09 17:34

en kurator er den der tager sig af alle de ting der er i en virksomhed der er gået konkurs. Kuratorforeningen kan nok hjælpe dig med at finde ud af hvem der er kurator for den virksomhed du har problemer med. Du finder foreningen på http://www.kuratorforeningen.dk/public/