/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
FF fylder ikke skærmen ??
Fra : Line99
Vist : 1006 gange
70 point
Dato : 09-04-09 18:53

Hej

Jeg har installeret FF på min computer og skærmen er 19'', men billedet mangler ca 1/5 ude i siden, hvordan får jeg det større ??

Håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:11

Tryk F11 tasten men det er måske for meget af det gode

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:14

Hej

Jeg har prøvet at trykke F11, og så forsvinder øverste og nederste linier, MEN IKKE den blå 1/5 tomhed som jeg har til siden :(

Er der et bedre bud ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:16

Det gamle trick med tage fat og trække, der hvor markøren bliver til 2 pile, virker også med Firefox og det skal kun gøres en gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:20

Jamen Kandu kan ikke fylde hele skærmen, så skal du ændre skærmopløsning, for eksempel til 1024X768 så skal skærmen nok blive fyld ud, men det gider du vel ikke se på med andre programmer

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:27

OVN jeg er på med den stationære og på min bærbare har jeg ikke det problem med skærmen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:28

Din bærbare har måske kun en 15" skærm ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:30

Ja lige netop, kan det mon være det

men bjælken oppe for oven : Applicationer etc. fylder længden ud, men altså ikke ''skærmbilledet''

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:32

Jeg har også 19" skærm, en lineal viser 7,5 centimeter bar skærm, når Kandu siden er optimal, kan din Internet Explorer vise siden anderledes ? Min kan ikke, den vises på nøjagtig samme måde, skærmopløsning 1280X768

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:33

Kandu er fra før bredformat skærme blev opfundet og der er ikke ændret en sk** siden

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:35

På denne hd har jeg faktisk UBUNTU + FF men IKKE Internet Eksplorer, så kan ikke se efter lige nu (det må prøves på senere tidspunkt)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:35

Ikke forstået er din værktøjs linje bredere end resten af broweseren ? Har du noget flashblock på den Firefox ? Måske en forklaring på den sjove browser visning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:38

godt gået, er det den nyeste Jaunty Jackalope ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-09 19:41

Måske er det dette som styrer bredden.................men jeg ved det ikke.
<!-- "DK-kandu.dk_728x90" (section "DK-kandu.dk") -->
<iframe src="http://eas.apm.emediate.eu/eas?cu=391;cre=mu;target=_blank" width="728" height="90" scrolling="no" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0">
</iframe>

I win7 gør den det samme og der er en flot lyseblå ingentig i hver side.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-09 19:43

Ja og når du bruger FF så er siden venstre-justeret, i IE er den centreret

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:46

OVN det er en gammel Ubuntu der har siddet længe, men jeg bruger ikke den stationære så meget. Er der ikke et sted der er en screenshot i Ubuntu - syns at have set men kan ikke finde nu

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:48

Jeg har som sagt ikke problemet på den bærbare men den er jo så kun 15'' og ikke 19''

Så er der vel ikke noget at gøre ved det ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:51

Programmer oppe til venstre, undermenu Tilbehør ud og klik på Gem skærm billede, de gamle Ubuntu tog billedet med det vuns, så husk at sætte en forsinkelse på 2.3 sekunder, den nye Ubuntu er mere medgørlig

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:54

jepppppps - prøver lige

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 19:58

http://peecee.dk/upload/view/164121

så skulle den være her ;.D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 19:59

Det tomme felt på skærmen bruger jeg til Pidgin, så kan jeg holde øje med om nogen rør på sig der 2 fluer med et smæk og ikke et problem

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:00

Neeeej , jeg kan hverken vænde mig til arkitekturen eller tastaturet (skal vist også have klippet negle )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 20:01

Bortset fra at jeg her en dansk Firefox og ingen reklamer, så er billedet magen til min, hvis jeg trak Firefoxen ud til siden, jeg har et stykke tomt skrivebord i stedet for

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:02

Pidgin - hvad er det ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 20:03

Du snød mig der
Citat
Jeg har installeret FF på min computer
Ubuntu har Firefox indbygget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 20:07

Du kan godt have dansk tastatur layout på din udenlandske Ubuntu, hvorfor har du ikke den danske ? Pidgin er en universal chat client, til blandt andet Linux computere

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:08

Undskyld - DEt var ikke med vanilje

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-09 20:10

Windows XP:

Find og installér den korrekte grafikkort-driver og ditto skærm-driver til din pc.

(Tjek evt. dine harware settings under : Skrivebord -> Denne computer -> 'højreklik' og vælg; Egenskaber -> fanen; Hardware -> tryk 'knappen' [Enhedshåndtering])

Hvis det er en separat skærm (..altså: IKKE en bærbar computer?), så indstil skærmen vha. dennes hardware-menu og skærmens 'knapper'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-09 20:12

Ubuntu ...?

Jamen... jeg følger jo slet ik' me'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:12

Jeg er fuldstændigt lodret græsk katolsk hvilket sprog det er.

Men så kan der måske ikke gøøres så meget ved billedet ???

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:13

Velkommen til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 20:14

Jo billedet på Peecee kan du redigere men ikke Kandu visning på bred 19" skærm

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:20

oppe i View - text size og increase, har jeg prøvet så pitchen bliver større, men så er det jo bare nogle ''større fisk'' der svømmer rundt i det samme størrelse akvariel

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:23

akvariel = akvarie

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 70 point
Dato : 09-04-09 20:23

Prøv at skifte sideretning, så får du det tomme felt i venstre side, og skriver fra venstre til højre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-09 20:27

Se her lille børn > google Crome i ubuntu
http://www.computerworld.dk/art/51050?a=rssreader&i=115
Men det ved i vel allerede.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-04-09 20:57

Jeg må lige læse lidt og så vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-04-09 11:15

Hvis det er en nyere skærm, har du en auto knap, som sætter fuld skærm, hvis det er en ældre sag må du nok gennem menu og tilpasse manuelt. Hvis jeg forstår dig korrekt mangler du noget skærm, på alt.

God Påske

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 10-04-09 14:34

Nu har jeg gang i min bærbare igen (pyyyy - hvor dejligt!! ) Gidder ikke bruge den stationære mere end højest nødvendigt, det er et stort møg skrummel at have stående ) Og jeg vil også have et andet tastatur, der har taster der minder om den bærbare, det er godt nok irriterende at tasterne er højere og der er længere imellem. Her på de ca. 15'' er der ingen problemer og IE og FF skærmbilleder ser nogenlunde ens ud. På 19'' skærmen, som er på min stationære, er det at der er ''problemer'' med for meget blå tomhed i siden.

Jeg har pt ikke mulighed for at installere mere på den stationære, da hd er en antikvitet på 2 gb (hd'en er næsten fyldt op allerede ) Det var bare hvis der var en indstillingsmulighed i ff jeg havde overset, men det ser ud til at andre skærme større end 15'' har det samme. Der er vist ingen auto knap på min 19'' Men altså jeg må have nogle nye hd og så skal jeg have tid til at sidde med det - det kommer forhåbentligt snart Alt det man skal - den der Pidgin lyder også meget sjov.

Takker alle for deltagelse
håber og glæder mig til at I vil være med en anden gang

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 10-04-09 14:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-09 17:43

Selv tak - og god påske, desværre er du nødt til at få sidens ejer i tale, hvis bredden på Kandu skal fylde din skræm i bredden, eller ændre opløsning på skærmen, men så er der ikke nær så meget i højden - - - af to onder vælger man det mindste