/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
lokalt netværk virker ikke mere
Fra : pajesf
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 04-04-03 09:31

Jeg har 2 pc med windows 98me, kører via router til Stofanet. Via router har jeg lokalt netværk der har virket med printer- og fildeling. EFter at have rodet (bla med xp på den ene- der er fjernet igen via format) virker det ikke mere. Jeg har prøvet alt muligt, men der er vist en eller andet programstump der mangler

Accepteret svar
Fra : DaVinci

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-03 12:06

prøv at højreklik på Netværks iconet på skrivebord og vælg egenskaber.

Fjern alt heruder, også dit netkort. husk at have driver et setd på Pcen inden.

Genstart og lad Win98 installere det den har behov for, husk også at lade andre se dine delte file ved at sætte et flueben, det samme gælder for printere.

Under TCP/IP indtaster du nu de informationer du fik fra stofa, det drejer sig om IP, DNS samt gateway.

Køre du via dynamiske IPer skal du bare lade TCP/IP være. Hvis du køre med Dynamiske IPer er det en god ide at installere protokollen Netbios, dette gøres samme sted som du sletter alle dine netværks komponenter, grunden er at sommetider er du ikke i det samme subnet, men med Netbios kan du stadig se dien maskiner på netværket.

Håber det hjælper, måske kunne du uddybe hvor meget erfaring du har med netværk og om du har fast ip, om du bruge NAT osv. det kunne hjælpe os til at hjælpe dig.

DaVinci

Godkendelse af svar
Fra : pajesf

Dato : 04-04-03 12:12

Tak for svaret DaVinci.
Fjernede netkort mv og geninstallerede.
Det sidste problem var at få fælles arbejdsgruppenavn, det var noget vanskeligt at få ændringer til at slå igennem. Men nu fungerer det ok.

Tak for hjælpen