/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke logge på HP PC
Fra : amlupo
Vist : 463 gange
300 point
Dato : 08-04-09 20:57

Min søn har en HP computer med XP hvor han er kommet til at downloade et eller andet "snavs" der efterfølgende har bevirket at han ikke kan logge på når windows er startet. Windows starter normalt indtil han skal logge på og prøver man det, kommer hans skrivebordsbillede frem i et par sekunder hvorefter den "gemmer indstillinger" og logger af igen. Det samme sker i fejlsikret tilstand. Er der nogen der har en ide til hvordan man kan logge på og prøver en gendannelse fra en tidligere dato ??? eller er vi nødt til at køre genoprettelsespladen og så installere alle programmer igen.

Mvh Martin

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 310 point
Dato : 08-04-09 21:03

Hvis du også har problemer i fejlsikret tilstand, så ville jeg lægge XP skiven i og starte forfra. Der er ikke noget andet at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-09 21:03

Citat
eller er vi nødt til at køre genoprettelsespladen og så installere alle programmer igen.

Det ville nok være en god ide - så er "snavset" med al sandsynlighed også væk

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-04-09 02:18

Du skal lave en dynamisk opdatering, så du beholder dine mapper uskadte...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-04-09 02:19

Altså skiven i, trykker på install., når den genstarter, kører du forbi R, næste gang du støder på install. trykker du på det, og lægger styresystemet oven i det gamle, så fornyer du styresystemet uden at formatere...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-09 08:00

Citat
så fornyer du styresystemet uden at formatere...

Og beholder evt. "snavs"

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 09-04-09 09:03

Tast F11 når du tænder pc'en og følg instruktionerne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-04-09 09:11

I fejlsikret tilstand - har du prøvet at trykke på - Sidst kendte fungerende konfirguration, hvor systemet virkede?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-04-09 09:13

Iøvrigt, logger den af, eller genstarter den..for hvis den genstarter, kan du deaktivere det i fejlsikret tilstand...

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 09-04-09 20:17

Vi har prøvet det hele men den bliver ved at "køre i ring" og genstarter. Startede tilsidst på XP pladen som granner foreslog men vi måtte slette både paration C og D før den ville være med til en ny installation heldigvis havde han det meste han ville gemme på drev E så det er der endnu Helt ny frisk PC med alle hans sange og billeder i behold så nu er sønnike glad igen

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 09-04-09 20:17

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-04-09 22:17

Selv tak du, en gang imellem så hjælper det på skidtet at starte forfra.