/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Start problemer med Ford
Fra : morten_m
Vist : 1111 gange
300 point
Dato : 08-04-09 18:43

Hey!

En kammerat og mig prøver at få hans gamle ford escort 1,6 til at starte. Han kørte i bilen, imens manifolden og udstødning ikke var forbundet (larmer rimelig meget). Da han havde kørt et stykke tid stoppede bilen pludseligt med at køre.
Nu har vi forbundet manifolden og udstødningen igen og bilen vil ikke starte. Vi har prøvet at tage tændningsrørene ud og rense dem, da de var sodet meget til. Og efter mange gange med at prøve at starte bilen og rense tændningsrørene har vi haft held til at få den igang meget få gange (en gang i ca. 2 min). Efter den er gået igang går den bare ud uden at reagere på at man giver gas.

Hvad skal vi ellers tjekke end tændningsrørene?

\Kilza

 
 
Kommentar
Fra : morten_m


Dato : 08-04-09 19:28

Vi har lige fundet ud af at tændingsrørene ikke laver gnist når man holder dem på motorblokken.
Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : refi


Dato : 08-04-09 19:40

Citat
Han kørte i bilen, imens manifolden og udstødning ikke var forbundet (larmer rimelig meget). Da han havde kørt et stykke tid stoppede bilen pludseligt med at køre.



Mon ikke I var bedre tjent med at køre på cykel

Biler har I tilsyneladende ikke forstand på....

Kommentar
Fra : Falcham


Dato : 08-04-09 19:41

Muligvis tændspolen ( er der stel på)eller strømfordeleren, tændingskablerne.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 08-04-09 19:51

Man tjekker ikke gnist ved at pille et tændrør ud.

man plukker én af tændrørs hætterne af, sætter en rund skruetrækker ind, og med en tør klud justerer man sådan ca. til 1cm (10mm) afstand fra klinge til stel.
Et fungerende tændings system SKAL uden problem overhovedet, sagtens kunne give en knaldende fed blå gnist på 10mm i fri luft.
Endda meget mere -
Men 10mm er absolut minimum, da det som en bred tommel regel svarer til 10kV, og normalt afgiver tændings systemet mindst 20kV højspænding i gnisten.

Kan man kun få en lille genert og bange rødlig gnist på et par mm, så er der noget galt med tændspolen, eller tændmodulet, eller der mangler en ordentlig 12V til tændmodul eller tændspole.


Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 08-04-09 19:52

Jeg har selv haft et par Escort'er, herlig bil

Hvor gammel er den?

Mit GÆT er at det er rotor/fordeler.
Jeg har til dato aldrig været ude for en defekt tændspole på en bil.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 08-04-09 19:57

Hvis det er en moderne motor med regulering ud fra iltsonde i udstødningen, går det jo helt bananas, når den ikke er forbundet . sonden måler ilt og der sprøjtes alt for meget brændstof ind.

I skulle holde jer fra sådan noget.Det støjer , forurener og ødelægger motoren.

Kommentar
Fra : morten_m


Dato : 08-04-09 20:54

Tja, det kan godt være at vi har tjekket tændrørene forkert, men det er et mindre problem nu. Da når man nu sætter tænding på begynder starteren at gniste. Den er fra 1994.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 08-04-09 23:14

Er du hundrede på, at det er starteren der gnistrer ? Isåfald er det nok fordi i har brændt den af.
Hvis udstødningen ikke har gået gennem katalysatoren og dermed også har passeret lambdasonden, er der garanteret gået totalt kaos i computerstyringen. Bilen har en dobbelt tændspole, der enten tænder på et og fire, eller to og tre samtidigt. Da den ene cylinder altid vil være i udblæsningsfasen, har det ikke nogen praktisk betydning, andet end en "spildt" gnist. Følerne sidder ved den ene knastaksel og på blokken ind mod svinghjulet. De SKAL spille sammen for, at få korrekt tændingstidspunkt. Jeg tror, at i er bedst tjent med, at få den bil til mekaniker.
Hele møllen skal times korrekt, tændspolerne fungere optimalt, og selvfølgelig skal starteren kunne tørne motoren. Ellers hjælper det ikke meget, vel ?

Kommentar
Fra : polle1212


Dato : 03-05-09 00:44

det kan os være brændstof pumpen er stået af, hvis den aldrig er blevet udskiftet er den nok ret slidt

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407840
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste