/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Backup af hjemmeside !
Fra : Strandkro
Vist : 670 gange
18 point
Dato : 08-04-09 11:07

Hej !
Jeg er ved at laver en hjemmeside.
Kan jeg laver backup af hjemmesiden og hvordan ?

Baggrund:
Hvis selskabet som viser min hjemmeside går konkurs - så vil jeg gerne undgå at starte forfra at bygge hjemmesiden op hos et andet selskab !

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-04-09 11:26

Jeg ville anbefale dig at købe en ekstern harddisk til backup. Den kan stilles til automatisk at tage backup med faste mellemrum.
Jeg har selv en MyBook fra Western, og det fungerer upåklageligt. Jeg bruger den også til at gemme bl.a. billeder, som jo fylder meget på den interne harddisk.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-04-09 11:28

ps. Hvis du ikke vil ofre pengene på en ekstern, kan du importere hele filstrukturen til din egen PC fra webhotellets server.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-09 11:42

Det kommme helt an på hvordan din hjemmeside er lavet, er den lavet fra bunden, er den lavet i et CMS system. Det har stor betydning for hvordan du skal tage din backup. Hvis du ikke selv ved det, så kom med et link så kan vi kigge på det.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-09 11:43

Jeg har extern harddisk - Har jeg sikret min hjemmeside hermed ?
Hvordan kunne jeg importere filstrukturen fra Webhottelets server ????

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-09 11:48

Til WEbnoob
Jeg lavede ikke fra bunden men fra et kom hurtigt igang system (er det CMS ?)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-04-09 11:57

Citat
Hvordan kunne jeg importere filstrukturen fra Webhottelets server ????

Du åbner din side i det program, du bruger.
Under Filer kan du vælge importer - du kan således importere hele din site til din egen PC eller eksterne hardisk - du kan også vælge FTP.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-09 12:19

ja det er et CMS system, prøv og kom med et link, det er også ret væsenligt om det bliver brugt database.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-09 18:06

Hvis du opbygger din hjemmeside på din egen PC og senere up-loader det til dit domæne, ja så har du jo allerede en back-up.

Men hvis du bygger on-line, så må du hente indgangssiden og gemme det som komplet file af siden incl undersider.