/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Hvordan sletter man regnskab
Fra : Strandkro
Vist : 4177 gange
10 point
Dato : 08-04-09 11:00

Hej !
Hvordan sletter man regnskab i C5 ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-09 11:32

Slet filen/filerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-04-09 12:22

Slet kolonnen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-09 13:35

Forslag.
Hvis du har lavet backup, så gå tilbage til før der blev rod i regnskabet.
Og lave det up to date (husk også at sætte datorene rigtigt på comp.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-04-09 13:57

Princippet i almindelig bogføring er, at en postering ikke kan og ikke må slettes. Hvis den er forkert retter man ved at tilføje en ny som har samme fejl med modsat fortegn, så de to ophæver hinanden.

p0rincippet er der for at gøre det sværere at snyde.

Derfor er edb bogføringsprogrammer også lavet , så poster ikke kan slettes.

Men kreative mennesker kan nu snyde i begge systemer alligevel.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-09 14:39

Det er IKKE posteringer jeg vil slette - men hele regnskabet jeg vil slette og oprette en nyt regnskab istedfor !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-09 16:14

Så sletter du bare filerne der er blevet dannet - du har jo et navn på regnskabet

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 08-04-09 17:10

Hvis du har flere regnskaber, kan du slette alle, der hedder C5data.*, men du må ALDRIG slette C5data.dat. Der ligger en række kartoteker, der gælder for alle regnskaber, og de forsvinder så. Det gælder f.eks. postnumre, hvor de kun er et kartotek, der så slår igennem for alle regnskaber. Sletter du DAT-regnskabet, så sletter du også alle postnumrene (og alt muligt andet i samme stil).

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 08-04-09 17:11

Og det forudsætter at du kører Native-database og ikke SQL.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-09 18:30

Det er måske et program du har overtaget, og gerne vil starte på en frisk.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 08-04-09 19:23

Det må man så ikke håbe. Det er i hvert fald i strid med licensbetingelserne.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 08-04-09 21:13

Finans / Tilpasning - Vedligehold - Nulstil ALT

Den kørsel sletter alle bogførte posteringer i et regnskab, men lader kontoplanen og øvrige opsætninger være intakt.