/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Media Center Extender
Fra : lassethorsted
Vist : 654 gange
110 point
Dato : 08-04-09 09:33

Jeg har flere gange forsøgt at opsætte en såkaldt Media Center Extender (en XBOX 360) i netværksforbindelse med min PC som kører Vista Premium. Problemet er at selvom jeg følger de guides på Microsofts sider, så kan jeg ikke få kontakt til PC'en fra extenderen - men fra PCen kan jeg se extenderen på mit LAN. Min router har UNpN registrering slåt til. Extenderen har trådet forbindelse til min router og PCen har trådløs. Er der nogen af jer andre "nørder" der har en idé her? Jeg er en klovn til netværk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-04-09 07:59

Nu spørges der måske kanon dumt - men har du installeret det software der skal til for at en Xbox kan tilgås fra en PC. Der er noget software du skal installere på din PC - som MS på et tidspunkt frigav - men kan nu ikke huske hvad det hedder

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 10-04-09 08:41

Der skal ikke installeres noget, da det eneste man skal bruge er et OS (Windows) med Media Center (Vista Premium, Ultimate eller XP Media Center Edition).

Du kan se metoden jeg har prøvet her: http://www.xbox.com/da-DK/pcsetup/MCEVista.htm

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-04-09 08:42

Tja jeg ved bare den gang jeg koblede min Xbox360 - installere jeg noget M$ crap på min maskine for at kunne se Xboxen!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 10-04-09 10:40

Det kan være man skal installere noget hvis man kobler "dåsen" sammen med en XP maskine - men er ikke sikker...

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-09 10:42

Det skulle man - Men nu har jeg reinstalleret min Xbox og knaldet Linux på og kører som frontend til MythTV på min.

Men ellers ser guiden ud til at kunne fungere fint nok - men den kode skal jo være korrekt - hvilket jeg selvfølgelig regner med den er?
Nu kan jeg ikke huske - men mener det kører i Workgroup - så har du tjekket de er i samme arbejdsgruppe

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 10-04-09 10:53

Det må være korrekt når jeg kan se xboxen fra min PC - men ikke kan forbinde omvendt? Jeg har kontaktet Microsoft for support - og ligger selvfølgelig løsningen ud her hvis det lykkedes at få det til at virke!

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 11:20

Tak for svaret peque.