/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Magtanvendelse
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 07-04-09 19:30

Leder efter et sted hvor love og regler om magtanvendelse indenfor pleje og omsorg er beskrevet.

VH

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-04-09 20:19

Hej

Der er ikke regler konkret for "pleje omsorg" -

Reglerne er lavet udfra børn/unge/borgers alder og handicap..

så du må være lidt mere specifik hvis vi skal forsøge at hjælpe

fusses

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-09 20:33

Magtanvendelse specifikt inden for pleje & omsorg,..hmmm.... kun definition på hvornår der er tale om magtanvendelse og at magtanvendelse altid skal indberettes på såkaldte "dialogkort", og at "Servicelovens regler åbner mulighed for, at omsorgspersonale under særlige betingelser kan få en forudgående tilladelse til at anvende magt i omsorgen i et nærmere bestemt tidsrum."

http://www.dsr.dk/dsr/upload/7/103/0/08-15_kort.pdf

http://www.spido.dk/inf/magtanvendelse.php

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-04-09 20:51

Rigtig gode link dova, tak skal du have.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu men du har så sandelig fortjent point.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-06-09 09:51

Tak for svaret dova.