/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad sker der for min slørhale
Fra : sarahstella
Vist : 3028 gange
10 point
Dato : 07-04-09 12:04

jeg har to slørhaler i et 22 liter akvarium.
-Den ene slørhale har fået en lidt tykker mave end min anden slørhale. Måske lidt støre øjne også, men det er jeg sikker på. Den ligger også meget og sover (eller hvad den nu laver) nede på bunden eller på bladene. Jeg opdagede at den var lidt tyk i går morges.

-Hvis at det er fordi at den har æg i maven hvor lang tid tager det så ca. før de kommer ud?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-09 18:43

Den dør snart af råddent vand. 22 l er alt for lidt til to så store fisk.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-04-09 00:40

Ja skynd dig at udskifte 1/3 del af vandet med rent kold vand.
Og så anskaf dig et større akvarie.

Kommentar
Fra : dennis81

Dato : 24-04-09 13:56

Vandet skal være samme temp. som det vand i dig akvarium.
Undgå at bruge den varme hane.

1.Koldt vand i en ren spand og lad den stå i ca. 3 dage det samme sted som dit akvarium.

2.Hvis det ikke er varmt nok, så kog noget vand. hæld i til vandet når den rigtige temp.

En slørhale kræver mindst 5000L vand, da de pøller ufatteligt meget. Dette vil skabe nitrit i vandet, som vil hindre deres udvikling samt dræbe dem.

Din slørhale, kan være med æg.... Jeg tror den er ved at dø

Kommentar
Fra : DrDexter

Dato : 14-06-09 12:24

Hej =)

Nu siger Dennis 81 at slærhaler kræver mindst 5000L vand?? der er godt nok ret meget =)
Ifølge politikkens akvarie bog, skal slørhaler mindst have 100L akvaire (langt fra 5000L)
og skiftet 25% vand hvert måned. men det hele drejer sig jo også om filter. så hvis man har godt filter kan de saktens gå i mindre, men om 22l er godt tror jeg ikke.

Men tror den lider af forstoppelse eller bugvatersot. Forstoppelse kommer ved overfodring og fodder af dårlig kvalitet. og bugvatesot kommer af dårlig vandkvalitet. Jeg ville skifte vand min. en gang om ugen og sørge meget for at du ikke overfodre.

Du skal slf ikke have varmelegme i dit akvarie, da slørhaler bare skal gå ved stuetemperatur.
Det med at bruge alm varmt vand fra hanen, skal du ikke være bekymret for, det var kun i gamle dage.

SKal lige siges at jeg selv har 530L akvaire, 2x54l akvaire =)