/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Engelsk Bulldog - Vand/savl
Fra : JubazKan
Vist : 1473 gange
100 point
Dato : 07-04-09 10:37

Vi har en dejlig Engelsk Bulldog, men han er knap så dejlig når han drikker vand.

Det der sker er at når han drikker vand af skålen, så spilder han alt vandet på gulvet. Det er lige som om han glemmer at synke det . Han kan umuligt få meget vand indenbors så meget som han spilder..... Så jeg spøger efter et godt råd. Om man måske kan få en speciel skål til Bulldogs, med en bakke under eller lign????

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-04-09 10:49

Lær den at drikke vand af toilettet

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 07-04-09 10:51

Griner..... det har jeg slet ikke tænkt over Olesen-50.... Kanon ide!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-09 10:52

YAK !!!! hvorfor udsætte vovsen for menneske bakterier på den måde - eller for den sags skyld kemikalier der måtte være og man ikke tænker over hundens færdes der

en bakke under vandskålen burde ikke være det store problem at lave selv ... til visse hunderacer er det simpelthen nødvendigt indendørs

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-04-09 10:53

Har du ikke muligheder for og vande ham udendørs. Det gør jeg altid med Sigurd, eller det vil sige at han nægter og drikke vand indedøre.............. om vinteren må jeg tø hans vand op, før han drikker

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-04-09 11:12

Jeg kender et par store hunde, der drikker vand af toilettet... det kan sagtens lade sig gøre, og det er nemt at tørrer vandet op, hvis/når der kommer vand på gulvet

Citat
hvorfor udsætte vovsen for menneske bakterier på den måde

Hundemaver kan tåle langt mere end menneskemaver!!!

Det er også tilladt at rengøre toilettet, så der ikke er kemikalier i

Citat
en bakke under vandskålen burde ikke være det store problem at lave selv ... til visse hunderacer er det simpelthen nødvendigt indendørs

Du digter

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-04-09 11:25

Når en hund spilder så meget vand, så hjælper en bakke under skålen ikke meget, så skal den da være kæmpestor

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 07-04-09 13:38

Ja bakken skal være stor... den spilder ca 40cm ud fra skålen.... Det giver et værre svineri hvis man træder i det med sko på, da man slæber det med rundt i huset. Og uden sko... ja VÅDE fødder...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-04-09 13:54

Vinyl.
Masser af de der fladtrykte hunde har samme problem: de indtager kun en trediedel af, hvad de labber op af skålen..
Hvordan ville vi fladtrykte mennesker ikke have det med at spilde, hvis VI skulle drikke op af en skål?
Så må man bare have vinyl på gulvet.
I det hele taget synes jeg, det er mest praktisk, når man har hund. I hvert fald der hvor den spiser og drikker.
Selv Silke, der er en yndig sippet langsnudet dame, spilder lidt vand når hun drikker. For ikke at tale om moderen med de store fødder, der kommer til at skubbe til vandskålen en gang imellem, så den skvulper over.
Hvis ikke jeg havde vinyl over hele køkkengulvet, så ville jeg da i det mindste have et stykke liggende ved Silkes spisested.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 07-04-09 19:01

jeg har altid en avis under den indendørs , og ellers holder jeg tørt og s.v.m.hygiejnisk på toilettet. Han er aldrig syg (7,9,13) og det er vi andre sgu heller ikke! Men jeg gir´dig ret, det er et forfærdeligt roderi, når de virkelig går til den...... Din race er nokikke værre end andre drukkenbolde!
Hilsen la.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-04-09 21:43

Jeg ville nu ikke bryde mig om at skulle benytte et toilet hvis en hund havde stået og savlet vand ned ad kummen og på sædet. Tænk hvis man er ved og tisse i bukserne og først skal vaske af inden man sætter sig.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 07-04-09 22:08

Så er der en regel der hedder: "KVINDER..... SLÅ BRÆTTET OP!!!!!!!!!"

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-04-09 22:18

I gamle dage fik hestene en mulepose på når de skulle spise. Kan du ikke sy en tilsvarendne i plastik og give ham på når han drikker

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-04-09 13:34

Man kunne måske lære ham at drikke med sugerør? Det virker jo for os tobenede fladmuler..