/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
pludselig ændring af skærmbill
Fra : snaken
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 06-04-09 22:35

Jeg tabte en tung genstand ned på mit tastatur og samtidig forvandlede mit skærmbillede sig på min skærm fra at stå i normal vandret position - så står det hele nu på hoved. Hvad pokker skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 06-04-09 22:56

Løsning fundet, så spørgsmålet lukkes. Kom til at ramme nogle genvejstaster på tastaturet som påvirkede skærmbilledet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-09 23:15

Heldigt for dig at tastaturet ikke gik i stykker. God påske.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-09 05:50

Hvad var det for nogen genvejstaster?
Det kunne da være meget sjovt at kunne vende sit skærm billede.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-04-09 06:31

Hvis du gerne vil rotere dit skærmbillede, så gå ind i det NVIDIA kontrolpanel (afhængigt af hvilket grafikkort du har), og rotér det. Det kan være nyttigt hvis du eksempeltvis har vendt din skærm sidelæns for at formatet passer bedre til arbejde med dokumenter. At man kan vende det hele på hovedet er nyttigt hvis du bruger en projektor som er hængt i loftet og dermed viser alt på hovedet!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-09 10:49

ALT+CTRL+piletast på en del skærme

i grafikkortet på andre hvor der er mulighed for at rotere 90, 180 eller 270 grader (bla. nvdia)

og visse andre kan man nøjes med ALTGR + piletaster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 11:31

Nvidia kan rotere billedet 360 gr.
Det kan min Intel graphics media også på den bærbare.

Jeg vender billedet 180 gr. en gang i mellem for at øve mig, hvis vi en dag skal til Arabiske lande.
Så kan der læses fra højre mod venstre og nedefra og op.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-09 11:43

Tak, alle sammen. Det vil jeg prøve at lege med.