/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Connection problemer(steamspil
Fra : rallegun
Vist : 266 gange
333 point
Dato : 06-04-09 19:28

Hej...jeg er en gut på 16 år, der elsker FPS. Jeg bruger selvfølgelig steam og har CS:S og alle de andre fede spil.
Men jeg har kan ikke joine nogle servere! Det gør sig gældende for alle for alle de spil der bruger steam client. Jeg kan sgtens køre spillene, min computer opfylder kravene mange gange. Jeg kan også spille alle steamspil på single player uden problemer.

Når jeg går ind i find servers kommer listen op, fint fint. Jeg finder en indbydende server og prøver at joine: Så kommer der en dialog boks op hvos der står at min latency er 1133! 3 sekunder efter stiger den til 2000. Der er så der jeg ikke kommer videre, for den kan blive ved med at stå såden så længe det skal være.
Der har været undtagelser, hvor jeg kom ind på en server efter at vente en 5 minutters tid.
Ingen har kunnet give mig en forklaring. Håber at i kan ;)

Det var no problem for 3 år siden, før min far købte en ZyXEL router og ZyXEL switch.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 19:56

Der plejer at være indstillinger for tilladelser af forskellige spil i routere.
For det er nok routerens firewall som bremser.
Hvis i ikke har fast IP adresse (de fleste) kan i være uheldig at jeres IP er banded ude hos spilleserverne.
Din computer kan også kobles uden om routeren ved hjælp af routerens DMZ - men så fungerer routerens firewall ikke på din comp.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-04-09 22:35

Ja bare sæt den i DMZ, der er ingen grund til at være paranoid, bare sørg for at have AV og firewall på maskinene :)

måske skulle du kigge lidt på portforwarding, http://www.portforward.com/ ,find routerens navn på listen og vælg steam client, og sæt det ordentligt op.

Kommentar
Fra : rallegun

Dato : 07-04-09 01:09

hmmm...jeg har kigget på portforwarding. Skal jeg vælge guiden til steam client eller steam server?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 10:26

steam client > for du er jo client.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 10-04-09 13:59

Har du din egen forbindelse eller deler du med andre...hvis du bor i etageejendom?

Kommentar
Fra : rallegun

Dato : 10-04-09 19:31

Jeg bor i en villa. Vores net udbyder er Tele2. Vi har ZyXEL router og ZyXEL switch.