/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
amstaff (pitbull)
Fra : KennethD01
Vist : 1495 gange
55 point
Dato : 05-04-09 23:52

her der....
er der nogen der kender en god kennel i tyskland eller andre lande hvor de opdratter amstaff's (pitbull's)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-09 00:51

hvad mener du og hvorfor skal hunden ikke være opdrættet i danmark?

og for i øvrigt en amstaff er ikke det samme som en pitbull !!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-04-09 03:40

Opdrættet som familiehund eller potensforlænger ?????

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 55 point
Dato : 06-04-09 07:28
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-04-09 07:53

Pitbull må du alligevel ikke indføre i DK

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-04-09 08:37

Et rigtigt Kenneth/Brian spørgsmål!
Hvad skal du med sådan en hund?

Bjørn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-04-09 10:31

Jeg tillader mig at komme med følgende betragtning!

Det er ikke hundens/racens skyld at den reagerer dumt!

Det er udelukkende mennesket bag den enkelte hund - der har skyld i mange uheld med hunde!

Dumme forældre har også en stor skyld, disse forældre burde også have ”kørekort” til børn.

Sker der et barn noget i forbindelse med hunde er det yderst sjældent at hunden angriber – det er oftest barnet – der uden opsyn – kommer for tæt på hundens territorie og hunde forsvarer nu engang deres territorie.

Minder mig om en Briard der bed en pige ihjel, pigen gik ind til hunden på ejerens matrikel og hvis skyld er det?

MV2

Mit postulat : ”Det er menneskets opgave at sørge for at deres hunde og børn gebærder sig!”

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-09 11:24

Citat
Det er ikke hundens/racens skyld at den reagerer dumt!

Det er udelukkende mennesket bag den enkelte hund - der har skyld i mange uheld med hunde!

Ikke korrekt

Der er indiskutabelt, visse hunderacer der kun er ok hvis de er døde

Citat
”Det er menneskets opgave at sørge for at deres hunde og børn gebærder sig!”

Ja, men for visse hunderacers vedkommende slår det bare ikke til, om intentionerne så er nok så gode

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 06-04-09 11:35

modersvilje => ved du noget om hunde og hvad de forskellige racer er blevet frem avlet til..

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-04-09 12:39

Ja, nogle hunde så som Kaukasisk Owtscharka og Sarplaninac Ovsharka er det der i daglig tale er "klanhunde" beregnet på at vogte ejendom herunder kvæg/får mod ulve/bjørne og naboklaner-
Østtyskerne brugte disse til menneskejagt - hvilket de er fortræffelige til.
I Tyrkiet har man Kangal - én linie af Anatolsk hyrdehund - denne race (alm. i Danmark) er udpræget en hund til jagt mod indtrængende fjender herunder bjørne og ulve.
De fleste "muskelhunde" er beregnet til jagt på svin(vildsvin)/bjørne og de store hjortearter.
Disse er - som de fleste jagthunde - ikke beregnet til "pænt" brug i lejlighedskomplekser - enkelte er til menneskets vanvittige trang til blod og vold - udbygget til hunde kampe og disse linier af hunde burde forbydes - men selve racen - nej den kan et menneske med forstand opdrage til alm. vagthund/skødehund, hvis hun/han tager sig sammen.
Jeg er tidligere racerepræsentant for Kaukasisk Owtscharka og Sarplaninac (se lille billede) og disse skødehunde kan godt opdrages! Jeg har mødt mange mennesker på udstillinger der ikke burde have Dobermann /Schæfer og Rottweiler [som i dag er beregnet til beskyttelse mod andre mennesker]
Schæferen(den germanske) er oprindelig en hyrdehund.
MV2

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-04-09 14:17

Både amstaffer og pitt buller er ramt af forbud i Tyskland:

Citat
Den 8. december 2000 stemte forbundsdagen ja til et indførselsforbud af pitt bull terrier, amerikansk staffordshire terrier, stafforshire terrier og bull terrier.

Fra denne side:

http://www.carlos-amstaff.dk/dansk/main.html

---Det gør det svært med fornuftig avl. På længere sigt vil racerne nok blive helt forbudt.
Hvis man er under 18 år så må man slet ikke anskaffe sig en amstaff eller en anden kamphunderace eller en anden større hund i Tyskland. Og voksne skal opfylde nogle krav for at få den tilladelse som kræves fra myndighederne.

--Så det nemmeste er nok at få en hvalp fra en af de mange dygtige opdrættere, der efterhånden findes herhjemme.
I det link, jeg gav tidligere, er der en side med links til andre opdrættere.
--I forhold til nabolandene, så har Danmark jo endnu meget mildere hunderegler. Og straffen for at bryde love og regler i vores nabolande falder øjeblikkelig. Først og fremmest med fatale konsekvenser for eventuelle involverede hunde.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 06-04-09 17:11

modersvilje => hvorfor vil du ikke vedkende at de ting som ligger i hundens natur/arvemase ikke kan ændres på.
Det store problem med muskelhunde er på grund af personer som dig.. vedkend det så..
Det sker hver gang at en muskel hund har været igang at ejeren påstår at det aldrig er sket før og hunden aldrig har vist sig fra den side før...

Det næste bliver at alle muskelhunde skal bære mundkurv for at beskytte andre hunde og personer. hvilken jeg vil syntes ville være synd for hunden. men det bliver det næste skridt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-09 22:11

Citat
Det sker hver gang at en muskel hund har været igang at ejeren påstår at det aldrig er sket før og hunden aldrig har vist sig fra den side før

Nemlig

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 06-04-09 23:02
Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 07-04-09 00:01

Tak for svaret modersvilje.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-04-09 08:32

I har ret og jeg indrømmer at der er fremelskede linier hos visse racer der er uønskelige - Jeg er bevidst om at der er fremelsket arvemasse som burde forsvinde igen - Den grå German schæfer er nok noget af det mest aggressive, der er lavet bevidst og pitbul er en kunstig fremavlet hund til blodig fornøjelse disse burde fjernes fra jordens overflade, desuden burde hunde med vejrtræknings problemer fjernes, da dette grænser/er til dyremishandling!
Men det er ikke racens skyld at mennesket har udviklet generne hus visse racer så de bliver aggressive eller "nuttede" skylden ligger udelukkende hos mennesket!
Mennesket har manipuleret med hunde og andre dyr siden ulven kom til gavn i tidernes morgen, og der er linier der ikke skulle være rendyrket - nu er det sådant at intet normalt tænkende menneske køber en hund uden at tjekke om dette er hunden for vedkommende - nå nej Det tænkende menneske ser en sød hvalp og vupti - en ny hund på internatet – vi magtede den ikke –
Det er her hundekørekortet burde træde i kraft – intet hundeførertegn ingen hund!
Dette burde især gælde Molosserne og muskelhundene!
blot en betragtning,
MV2

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 25-05-09 11:35

en Amstaf kan kun lære noget det første halve år af dens liv.
Den mangler mimik så andre hunde kan læse den, så derfor går det ofte galt.

I tidernens morgen, da Nybyggerne tog vest på, bragte de staford shirre terrien med sig, da de skulle bruge den til aT DRIVE KVÆG.
De fandt ud af at den lige var en tand for lille til de lange ture og avlede den støre, til AMSTAF.

Alt handlede om penge og hvor meget man kunne tjene på kvæg og andet.

Hurtigt fandt de ud af at hunden også var særdeles god til kamp, HUNDE KAMP, og det var der rigtige gode penge i.

Så man begyndte at fremavle de mest agrasive af dem, og der af navnet PITBULL.

Selve hunden er dum som et bræt, da den som sagt kun kan lære noget det første halve år af sit liv.

Så jeg har kun et at sige, at anskaffe sig en amstaf ska du vel at mærke have mange kvæg og en kolo enorm område så du kan bruge den til det den er fremavlet til, eller også ska du bruge den til kamp, som jo er forbudt, og pisse synd, el også er det en ren og skær potens forlænger og se mig agtigt tilstand du befinder dig i, og det er i sig selv farligt med sådan en kampmaskine der.

Jeg ville anbefale dig at anskaffe dig en lille og rimelig nem Terrie, som jo høre under de mest intiligente hunde racer der findes.

Kommentar
Fra : mollyet

Dato : 25-05-09 20:45

rødeorm:
Du er jo helt forkert på den.. Det er lige omvendt!
For mange år siden blev 50 pitbulls (med vel og mærke særlig bygning mm.) udvalgt, og DERAF fremavlede man racen amerikansk staffordshire terrier. Derfor er det så svært at se forskel på en pitbull og en amstaff.
og det passer ikke at hunden kun kan lære det første halvår af den levetid. Det er rigtig at det altid er nemmere at opdrage på hvalpe, med sådan er det med absolut alle hunderacer. So sorry, må desværre sige at du har fået dine facts forkerte der.

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 12:41

OK JA! Det skal som ik være stoltheden der ska stå i vejen her for at lære noget nyt.

Men jeg har som læst at de er dumme som et bræt og at det kun er det første halve år de kan lære og det tror jeg på. Da jeg af egen efaring har oplevet en af mine egne i sin tid. Men der findes så meget litteratur omkring det og det ene modsiger ofte det andet, så i virkeligheden fik jeg bare fat i det jeg læste om.

Og Pitbul/ AMSTAF!
sÅ er grundstammen stadig Den engelske, Stafdorf shirre bul terrie.