/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Familie - fælles aktiviteter
Fra : yourgod
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 05-04-09 16:43

Hej

Jeg skal skrive lidt om
hvilken betydning det har for familien, at der er fælles sociale aktiviteter?
men kan ikke rigtig finde noget..
Nogen der kender en bog eller en side eller to på nettet?
eller anden form for fakta? :)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-09 16:55

Du kan se på menneskene omkring dig, du kan se hvem der har haft en god barndom med mor og far og fælles aktiviteter og hvem der er omsorgssvigtet. Så har du grunden til at det er til barnets bedste at have aktiviteter med mor og far, og de behøver ikke at koste penge.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-04-09 21:48

Prøv at kigge på denne side vedr. den franske sociolog, Pierre Bourdieu
Citat
Hvis man skal tro den franske sociolog, Pierre Bourdieu, så er familiens sociale og kulturelle kapital afgørende for, hvorledes børnene klarer sig i uddannelsessysteme

http://pub.uvm.dk/2001/faerdighed/10.htm

Kommentar
Fra : Lektor

Dato : 14-04-09 14:08

Ja og så er der jo Jesper Juul, du kan oven i købet finde interview med ham på You Tube.