/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virtuel hukommelse
Fra : k_m_s
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 05-04-09 10:04

Godmorgen alle

Jeg prøver at flytte den virtuelle hukommelse for mit c-drev over på et andet drev og gi den rigeligt hukommelse.

Men det ser ud som om at c drevet beholder sin oprindelige swap fil størelse og når jeg klikker på det nye drev har det fået en kæmpe swap fil.

Kan C drevet ikke bruge en swap fil der ligger på et andet drev??

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-09 10:14

Du skal markere, at c-drevet ikke bruger sidefil/definer og ok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-09 10:18

Hvis du har pladsmangel, så kan du også flytte "dokumenter" over på et andet drev.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-09 10:26

Ligeledes skal Du klikke på Definer når størrelsen er sat på det andet drev.

Men behold en sidefil på 10 mb på C.

En stor sidefil....til hvad ? Den bør ikke sættes større end 2 x den fysiske ram, så er det bedre at købe en blok ram mere da en sidefil arbejder for langsomt.

Max udnyttelse af sidefilen får man hvis den bliver anbragt på en ekstra harddisk.........dog kun i stationær computer.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-04-09 11:01

Hvis jeg beholder begge sidefiler, den på C drevet og den på L drevet, finder windows så selv ud af at bruge den på L drevet hvis den anden bliver fyldt op?

Kim

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-09 11:10

Eller også udvider Windows selv sidefilen hvis der et behov.

Bliver der hele tiden brugt al pladsen på f.eks en størrelse på 2048 mb bør man som før nævnt sætte større fysisk ram i maskinen eller rydde op i kørende programmer.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 05-04-09 11:14

Tak for svaret LuffeA.

Rart lige at få sat på plads.

Ha en god dag.

Kim