/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Hvad vejer en cola?
Fra : Draco
Vist : 8206 gange
100 point
Dato : 03-04-09 22:30

Hej...

Måske et underligt spørgsmål, men hvad vejer 33cl cola omregnet i kilo?

Hilsen draco...

P.s.: Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan det regnes ud også...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-09 22:36

Den vejer 330 g.
En ½ l. vejer 500g.
En l.vejer 1000 g.
2 l. vejer 2 kg som er det samme som 2000 g.
O.S.V

Skål.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 03-04-09 22:42

øøøøhh hvad med emballagen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-04-09 23:20

dit spørgsmål er hvad er vægtfylden for en cola? eller densitet.
og den er selvfølgelig tungere.

jeg har fundet et link:
http://www.wyp2005.dk/test-o-teket/print.php?id=4

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-09 23:47

Ja og er det light eller almindelig cola.

Jeg kan huske sådan en videnskabsquiz i tossekassen....½ liter almindelig cola gik direkte til bunds i et bassin mens en ½ liter colalight kunne flyde

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-09 02:26

En til der har leget med mobilos i undervisningstimerne.....

Grunden til at almindelig cola synker til bunds er at det indeholder store mængder sukker hvad der fjerner børns focus fra sund kost..