/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kamera mikrofon
Fra : Hodde
Vist : 1979 gange
35 point
Dato : 02-04-09 14:00

Jeg leder efter et en kvalitets kamera mikrofon som ikke kun kan fungere med kamera af samme mærke. Det skal være til en rimelig pris men samtidig noget der virker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-09 14:29

Heg har kun set mulighed for tilslutning af ekstern mikrofon på de bedre videokameraer.

Husk at optimal brug af mikrofon kræver en lydmand , bom vindhætte os, mikrofonens lydkvalitet kommer først i anden række. Placeringen ermegert vigtigere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-09 14:39

En sådan tilslutning har jeg kun set på større og ældre kameraer.
Jeg har det på mit ældre VHS camera, hvor jeg benytter en retningsmikrofon med kegle karakteristik, og med en lodden vindhætte, syet af en slags kunstigt skindtæpe.
Denne vindhætte er effektiv i blæsevejr, og eliminere 95% af den vindstøj der ellers ville være uden hætten.
Her ud over kan du rense lyden under redigeringen med en 10 kanals equaliser, hvor man dæmper de uønskede frekvensområder der genere.

Men de nymodens video cameraer, har sjældent de muligheder, og slet ikke til de priser man sælger dem til idag.
Hertil skal du nok ofre lidt flere spareskillinger på noget udstyr der er lidt mere PROF.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-04-09 14:50

Mit Videocamera har en ekstra mikrofontilslutnin og en tilbehørssko på toppen hvor man kunne sætte en bommikrofon, jeg mener også at der mange andre der har en mikrofontilslutning. Mit er et SONY TR 725

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-04-09 15:32

Hodde det villle måske hjælpe nogen hvis du skrev hvilket kamera du har..

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 02-04-09 16:19

altså jeg ved at jeg i filmbyen arbejdede med nogle rimeligt dyre kameraer og ja der var masser af muligheder for at få gode ting til at arbejde sammen. med hensyn til boomer så er det ikke så meget det jeg mener, jeg har boomer men min boomer skal holde noget. derfor skal jeg bruge en mikrofon og eftersom det er independent har jeg ikke røven fuld af penge og jeg har da set på de kameraer jeg har arbejdet med ellers at de alle har en indgang til en ekstern mikrofon.

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 02-04-09 16:20

jeg skal ud og have både kamera og mikrofon da det gamle kamera ikke virker mere. og derfor vil jeg gerne sørge for at få en mikrofon først som kan arbejde med flere forskellige hvis jeg skal bruge flere forskellige kameraer og mikrofoner på en gang. eller hvis kameraet skal skiftes ud inden mikrofonen.

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 07-04-09 13:40

Nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 35 point
Dato : 13-04-09 16:22
Godkendelse af svar
Fra : Hodde

Dato : 12-05-09 12:16

Tak for svaret croaks.