/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ødelagt computer
Fra : CCjunior
Vist : 2195 gange
100 point
Dato : 01-04-09 15:09

En af mine venner kom til at vælte en computer på gulvet hos en bekendt..
Hvis forsikring skal egentlig dække den ??
Hans eller ejermandens ??

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-09 15:13

Ham der forvolde skaden har, forhåbentligt, en ansvarsforsikring...normalt er den også på en indboforsikring..

kig der i første omgang, det burde være den der dækker
good luck

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 01-04-09 15:36

Ham der forvolde skaden skal dække det. (Indbo forsikring)Hvis han skiver ind til forsikringen skal han huske at skrive det på den rigtige måde, da det ellers ikke vil blive dækket af forsikringen.
Han skal skrive at han var på et uanmeldt besøg, og så hvad der skete

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-04-09 15:46

Den regel med gæstebud eksister ikke længere....

man er på besøg uanset om man kommer selv eller inviteret er forsikringern ligeglad med

der blev jo altid "snydt" alligevel..

men det er ansvarsforsikringen der, som jeg skriver øverst er i indboforsikringen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-09 16:46

Citat
kom til at vælte en computer

Altså en uforudset hændelse/ hændligt uheld...det er der ingen forsikringer der dækker.

http://www.forbrug.dk/raad/rbbolig/fest/forsikring/erstat/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-09 19:46

Jo hvis man har en "all risk "fiorsikri9ng på computeren, vil den dække.
Måske også hvis man har indbo forsikret mod enhver pludselig skade,

Ham der gjorde det skulle bære sig utroligt dumt ad før hans ansvarsforsikring kan komme i spil.
et almindeligt uheld, indebære ikke et ansvar.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-04-09 19:52

De fleste forsikringer prøver altid at slippe udenom

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-04-09 20:13

Måske den bare skulle " falde " ned af vindueskarmen.. Måske katten har skubbet til den..
Det er sq ærgeligt at det skal være så besværligt at bruge forsikringen.. Det ender jo med at folk lyver bare for at få hvad de egentlig er beretiget til..

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 09-05-09 23:19

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-05-09 00:00

selv tak