/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig førstebil?
Fra : kbisgaard
Vist : 990 gange
100 point
Dato : 31-03-09 21:26

Hej Alle

Jeg har lige fået kørekort, og er derfor begyndt at kigge på bil. Mit budget er ikke så stort, så leder nok efter den billigste mulige bil, som også er billig at forsikre.

Nogen der ved hvad jeg skal lede efter?

Hilsen Bisgaard

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-03-09 21:50

Det er stadig købers marked med gode brugte biler. Det kan du udnytte.
Der er ingen biler, som er særlig billige at forsikre.
Der er de normale, og de meget dyre forsikringsmæssigt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-03-09 21:52

F.eks. en ældre, nysynet VW Polo, de kan fås til rimelige penge og er billige at køre i og reparere på.

Sådan en kan faktisk fås billigere end det du skal regne med at betale bare i forsikring og vægtafgift.

Køb så billig en bil, at det ikke er nødvendigt med kaskoforsikring. For alene i ansvarsforsikring skal du påregne at betale omkring 10000 om året når du er nystartet bilist. Og så kommer vægtafgiften på 2500-3000 om året.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 22:07

Næh Dova...:FDM har ved flere lejligheder beregnet at man faktisk sidder billigere som førstegangsbilist ved at købe ny bil SAMMEN med de forsikringer der tilbydes. Tror faktisk det var en Fiat Siencocento der vandt mod en gammel udskidt Corolla i den sidste beregning jeg så.

Kig på totaløkonomien og se hvad der tilbydes af forsikringsordninger. Kig især også på brændstoføkonomien.

Og selvom en Suzuki måske ikke er det mest sexede, er der sgu et eller andet over Fiat'en. Så måske var en af demen lidt federe magnet, end en gammel udbanket VW med rustne skærme.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 31-03-09 22:22

Den er god nok -

Kan man få forældrene til at sponsorere en udbetaling,
så er det faktisk billigere at købe en helt ny bil i mindste vægtklasse MED forsikringstilbud.

Og så sparer man også de evindelig reparationer på en gammel bil, udover de normale service opmkostninger.
På en ny bil er der kun service omkostninger.

Der er ingen smutveje, når man er nystartet bilist, man SKAL gennem en fler-årig periode bevise at man kan køre forsvarligt og billigt i forsikrings risiko.
Man kan yderligere investere i fart kurser og glatføre kurser, det giver normalt også nedslag i præmien hos de fleste forsikrings selskaber.
Man skal forhøre sig hos sit forsikringsselskab før man tager et kursus for at få det optimale udbytte.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-04-09 02:57

Kia fører sig frem med billige forsikringer og god garranti

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-04-09 08:51

hvor i landet kommer du fra for her på Fyn har Fomo billige forsikringer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-04-09 09:06

3773 det er rigtigt, at FDM skriver om, at det er billigere, at købe en ny bil - totalset og set prisen pr. km - MEN hvis du køber en bil til 10.000 kr. og skal af med 8.000 til 10.000 kr. i ansvarsforsikring alene på bilen - og der nok vil komme nogle små reparationer hen ad vejen, har du ikke investeret 100.000 i en lille ny bil - dette alene set på det økonomiske. Herefter skal du så afdrage fx 1.600 kr. i 12 mdr. i 8 år!

Det er ikke tilfældigt, at nogle autoforhandlere kan "sælge" en forsikring til fx. 3.000 kr. ved køb af ny bil - den rabat du - tror du får - skal betales et andet sted!

Der findes mange biler til omkring 10.000 kr. hvor der et op til to år til syn - vi taler her ikke om sikkerhed, men alene økonomi.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-04-09 09:10

Jeg har altså købt en fiat punto - nysynet fra 94 til 13.000 meget billig og nem bil - og jo den er også fint i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 01-04-09 09:45

Rigtig mange taler om at det er billigere at købe en ny bil + forsikring.
Hvis jeg var dig ville jeg søge på nettet...
læs bla. dette link.
http://www.penge.dk/cm/1.1575

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-09 09:49

Citat
Næh Dova...:FDM har ved flere lejligheder beregnet at man faktisk sidder billigere som førstegangsbilist ved at købe ny bil SAMMEN med de forsikringer der tilbydes. Tror faktisk det var en Fiat Siencocento der vandt mod en gammel udskidt Corolla i den sidste beregning jeg så.

Jamen det er jo så et fortolkningsspørgsmål, for når der efterlyses den "billigste mulige bil", så er det i min verden ikke en bil hvor man sætter sig i gæld for mere end 150000, og dermed er tvunget til at ha' bilen kaskoforsikret...jeg mener sådan en bil er jo skrotmoden inden sidste afdrag er betalt på den....og immervæk koster en ny bil med sådan en "totalløsning" jo stadig flere tusinde at afdrage på om måneden

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-09 18:09

Kig f.eks. på www.dba.dk og tast så dit max. beløb ind i søgekriterierne og evt. også geografisk begrænsning. Så får du en god ide om, hvad du har mulighed for, at anskaffe.

Det er da lækkert med ny bil, men vej det op imod, at såfremt du ikke betaler kontant, SKAL afdragene falde hver måned. En brugt bil af lidt ældre dato, kan sagtens være et godt køb, hvor du istedet for afdrag hver måned, kan ofre lidt henad vejen, og sætte dit personlige præg på bilen.

Held og lykke til......

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 01-04-09 22:34

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 02-04-09 17:41

Selv tak.