/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Buffer overrun, ved startup
Fra : madsrkristensen
Vist : 476 gange
70 point
Dato : 31-03-09 20:51

Hej,

Min computer vil ikke starte. Den kommer med beskeden:
"Buffer overrun detected

Program: \??\c:\windows\system32\winlogon.exe"

Herefter noget med at den er nødt til at genstarte, hvorefter den genstarter.

Dette er den umiddelbart begyndt med, efter jeg har kørt et fix mod WGA, som "rydder op" i registreringsdatabasen - dumt, ja - men det var kun en midliertidig løsning.

Jeg kan heller ikke starte i fejlsikret, så jeg kan ikke umiddelbart se hvordan jeg kan fixe den.

Jeg går ud fra t jeg skal ind og erstatte winlogon.exe med en original fil, eller på en eller anden måde gendanne computeren før jeg kørte det fix mod WGA.

Det skal siges at min computer kørte problemfrit efter fixet, og at jeg kunne genstarte herefter. Jeg kørte imidlertid et scanningsprogram, som slettede en fil - herefter bad computeren om at genstarte, hvilket den nu ikke kan :(

Håber I forstår mit problem/kan hjælpe.

Mvh,
Mads.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-03-09 23:23

Hvad er det for et WGA fix du kørte?

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 01-04-09 15:56

Det var et jeg fandt på nettet - har det ikke mere. Og jeg ved ikke om det er skyld i det.

Under alle omstændigheder har jeg fået at vide, at jeg kan repair med en xp-cd, hvilket også var hvad jeg selv forventede jeg var nødt til. Så det prøver jeg lige først. Jeg vender stærkt tilbage, hvis det ikke lykkes.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 01-04-09 17:25

Mon ikke at det er Windows Genuine Advantage fix du har hentet og så har der været virus i den;så hvis du ikke kan komme i windows og få slettet den,så er der nok ikke andet for end at formater computeren

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-04-09 20:06

Hvilket scanningsprogram kørte du, og hvilken fil slettede det? Hvis programmet har lavet en log over hændelserne, er du velkommen til at kopiere den her ind. Det kan risikere at være en såkaldt false positive, altså en fil der fejlagtigt blev tolket som virus.

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 02-04-09 16:57

Jeg kan ikke starte computeren. Den mangler winlogon.exe, dvs. startfilen for windows. Jeg har prøvet at boote fra en xp-cd, men den siger efter et stykke tid, at den ikke kan finde min harddisk, så jeg må afslutte. Hvad kan jeg gøre, for at få den til at fortsætte/ finde min harddisk?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-04-09 17:59

Du mangler en SATA driver. Den må du hente og installere http://www.eksperten.dk/spm/868954

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 18:29

Vent til der kommer en Ubuntu bruger, du kan kickstarte med Ubuntu, men jeg ved ikke nok om det til at råde dig. Men det er der andre her på Kandu der gør.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 23:03

Citat
kørt et fix mod WGA, som "rydder op" i registreringsdatabasen - dumt, ja

Og hvor har du den FRA?

SÅ ANDRE IKKE BRUGER SAMME

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 23:07

Citat
Min computer vil ikke starte

OG HVAD HJÆLPER EN SCANNING FOR VIRUS SÅ !!!!!!

Du har sikkert fået en af 'klumme´s'' VIRUSSER, der bare sletter ALT.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 23:10

klik
START
OPEN _____o.s.v
DELETE / C:
GEM SKIDTET SOM (klumme)
og du er godt på vej.

Hvem i alverden åbner dog disse filer ????????

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 23:11

Citat
c:\windows\system32\winlogon.exe"

Det er din BOOT record/ MBR der er blevet ændret = FJERNET

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-04-09 23:03

Det kunne tyde på at SuperAntiSpyware er medskyldig i problemet http://forums.superantispyware.com/viewtopic.php?f=3&p=14289

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-04-09 01:09

Lav en dynamisk opdatering, start op på din installations CD...installere oven i det gamle styresystem....

Tryk på en tast, og når du kommer til R=reparere - den skal du IKKE trykke på, tryk på installer, og kør fordi dette punkt, når den restarter og frem til næste installer - men ikke noget med formater - så bevarer du dine mapper, billeder etc....men du skal så ud og hente alle opdateringer igen, og enkelte programmer skal du måske afinstallere og installere igen...

mvh.
axelbjarne