/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genåbner Vista tabt >Ubuntu
Fra : keniel
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 31-03-09 19:12

Jeg genåbner mit spørgsmål ang. Vista tabt efter inst. af Ubuntu.
Jeg satte en Ubuntu CD i drevet og startede op fra den. Der kunne jeg se alle monterede HD.
Der var en der hed HP (PC'en er en HP Pavilion 7000). Jeg åbnede den og fandt en mappe der hed boot. I den er der 2 filer der hedder: "bootmgr.exe.mui" og "memtest.exe.mui"
Kan disse filer bruges til noget?
Jeg kan [B]IKKE[B] starte windows og i opstart af maskinen virker F12 (recover) ikke.
Jeg kopierer nu alt hvad jeg finder på en ekstern HD, og håber inderligt dette kan redde mig.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-09 20:49

ubuntu
er den lagt ind via wobi
eller i egen partition ved siden af windows.

Siden du kan se windows filerne så har du også ubuntu live CD

Start med ubuntu CD
start på den øverste som er oplyst (altså uden at installere)
Lad den rulle ind.
System > administrer > Partition editor >
Nu kan du se din harddisk, og det kunne være rart at se et billede af din harddisk.
Progammer > jeg kan ikke huske navnet > screenshot > tag et billede (1 sec. forsinkelse) >
Gem det på skrivebordet
start Firefox > www.peecee.dk >gennemse > find dit billede.png (jpg) > opload og giv os adressen.
(opload til peecee er sidste dag i dag)

Eller bare nøjes med at fortælle hvad partitionerne hedder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-09 20:51

Jeg vil også gerne vide hvilken partition der har betejnelsen >>> boot = yes

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 02-04-09 18:50

Jeg fik klaret problemet. Jeg havde helt glemt, at jeg havde en recoverdisk gemt væk i en skuffe.
Jeg instalerede det hele på nyt. Dog skal jeg nu til at opdatere - downloade etc.
Tak for jeres hjælp.

Annuller spørgsmålet
Fra : keniel

Dato : 02-04-09 18:52

Jeg har fået problemet løst af en god ven med en "recoverdisk"
Tak til jer alle for hjælp.