/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spisebrombær
Fra : klemme2006
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 31-03-09 18:37

Er der nogen der kender et godt brombær? Jeg er på udkig efter søde bær. Egentlig havde jeg bestemt mig for Loch Ness og Thornles, men jeg bryder mig ikke om fligede blade. Dels ligner de ikke brombær, dels er der fare for at de krydser med de vilde, så de også kommer til at se forkerte ud.

Gerne flere sorter med forskellig sæson.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 31-03-09 20:27

det er de vilde brombær der er de bedste hilsen ove

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 21:24

Jeg ville overveje Boysenbær

http://da.wikipedia.org/wiki/Boysenb%C3%A6r

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-09 08:58

De nye sorter man kan få i mange bærplanter, giver store flotte men ret smagsløse bær i forhold til den originale vilde art.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-09 09:24

Det spørgsmål skal du stille til manden henne i planteskolen.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 03-04-09 21:05

Jeg havde engang 2 brombær buske, en med torne, og en uden.. den med torne smagte klart bedst, ved desværre ikke hvad sorten hedder..

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 05-04-09 07:24

Tak for svaret pbp_et. Jeg havde spurgt havearkitekten, som sagde at hver planteskole havde sin sort, men du havde ret. Ringede til planteskolen, der havde 6 sorter. Fik Himalaya, Black Satin og Thornles med gammeldags blade med hjem. Venter spændt på bærene.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-04-09 12:03

jeg har gode erfaringer med planteskolebrombær, men sørg for, at din hæksaks er velslebet, for de breder sig!
venlig hilsen
pbp