/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Narkotika
Fra : Zhar
Vist : 393 gange
10 point
Dato : 31-03-09 10:37

Vi fører i samfundet en yderst beskostelig"krig"imod narko,som har skyld for f.eks bandekriminalitet.Et af de vigtigste elementer for en sejr over en fjende er"inteligence"(kendskab og baggrundsviden om fjenden)...
Hvorfor bliver der,i vores lille samfund,ikke iværksat flere dybdegående undersøgelser omkring misbrug og konsekvenser skabt af de forskellige stoffer????
Det ville på sigt kunne løse en stor del af vores problemer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-03-09 11:23

Hvilke problemer mener du, at det vil løse, at man iværksætter en undersøgelse af hvor skadeligt det er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-09 11:30

Du kommer med en PÅSTAND UDEN underbygning...

Dernæst et spørgsmål BASERET på din påstand.....

Ydermere konkluderer du UDFRA din påstand....

Så hvorfor ikke bare konkludere at du IKKE har ret - så er det problem løst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-09 11:48

Citat
Hvorfor bliver der,i vores lille samfund,ikke iværksat flere dybdegående undersøgelser omkring misbrug og konsekvenser skabt af de forskellige stoffer????
Det ville på sigt kunne løse en stor del af vores problemer.

Det kommer der bare en gang akademisk vrøvl ud af.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-09 11:49

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 12:56

Kampen mod narko koster samfundet enorme resourcer ikke kun til politi,domstole og fængsler men på utalige andre områder og medfører desværre en stigende kriminalisering og medfølgende social deprivation for voksende dele i befolkningen.
Løsning af problemer findes ved gennem kendskab og viden.Den generele"tabuisering"af dette emne er yderst skadelig for hele samfundet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-09 13:03

Citat
Løsning af problemer findes ved gennem kendskab og viden.Den generele"tabuisering"af dette emne er yderst skadelig for hele samfundet...

FLERE påstande

DIN mulighed for at fremstå som den der løste narkoproblemet er hermed fri....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-03-09 14:03

Nu ved jeg jo ikke hvor du normalt får dine informationer fra, men i den verden jeg lever, er der hverken tale om uvidenhed eller tabuisering i forbindelse med narkotika.

Der har igennem årene været udført utallige undersøgelser om narkotikaens skadelige virkning, både på det helbredsmæssige og det sociale område, der bliver talt åbent om det i alle dele af samfundet, så jeg spørger igen, hvilke problemer mener du, at yderligere undersøgelser vil hjælpe os af med?

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 15:04

Der skal laves flere undersøgelser omkring alle de sociale skadevirkninger ved kriminaliseringen af narkotika i forhold til en form for afkriminalisering(legalisering).Tænk blot på de resourcer der kunne frigøres til brug til folke oplysning.Jeg mener stadig der er meget tabu omkring dette område,se blot på Refi`s svar,han er tydeligt utilpas ved det hele og prøver at få det væk ved at lave sjov.Den slags er farligt,der er mange på samme måde,og så kommer vi aldrig vidre
Indtil nu har jeg ikke fremsagt løse påstande,men her er der et par stykker til din samling.

For en gammel misbruger er:

Det værste ved narkotika:at det er ulovligt.

For en første gangs"bruger"er:

Det bedste ved narkotika:at det er ulovligt.
man kommer ind i misbruget via det sociale.samlingspunktet bliver"det spændende ved det ulovlige"og det hårde miljø.

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 15:23

Det er ikke blot de resourcer der bruges af myndighederne i en håbløs kamp,det er også de indtægter der kunne laves på afgifter af f.eks cannabis.Det ville i sig selv kunne ændre en alvorlig verdens situation.Men vigtigst af alt,det kunnel blive"uncool"at tage stoffer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 18:58

har du og har tydeligvis en forkærlighed for brug af bevidsthedsudvidende eller sløvende medikamenter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 19:14

Hvis man greb om nælden ved nældens rod, ville verden se anderledes ud. Men flere landes økonomi er stærkt afhængige af de penge der tilføres landet selvom de kommer illegalt ind i landet. Læs lidt historik om Iran og hvorledes man politisk bestemte prisen på landbrugsprodukter for derefter at beskatte opium for derved at skære en bid af kagen. Idag udmærker fantastiske lande sig som Afganistan ved at være markedsførende. Skal der derfor gøres noget der duer, hedder det massiv afbrænding af marker og straffe der batter for alle der er rodet ind i noget som helst. Columbianerne forsøger sig af og til, men holder meget af de dollars der kommer til landet.

Når man ser hvor kloge folk bliver af noget så "uskadeligt" som tjald, under det mig bravt, at der blandt såkaldte "ikke misbrugere" kan findes fortalere. Spørger man derforuden på psykologisk skadestue og hører lidt om psykoserne fra hash- og kokainmisbrugere (det er de såkaldte pæne stoffer) undres man. Misbrugere af de heavy'e stoffer er alligevel så langt ude (ligesom deres undskyldninger for at være misbrugere) er alligevel ikke til at redde.

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 19:41

Straffen er blevet sat op utalige gange og der er ulideligt dyre straffe,mange steder er der dødsstraf og alligevel bliver der stadig flere misbrugere.Man kan jo ikke så godt forbyde planterne at gro,desuden skal vi jo bruge mange af stofferne i medicinen.Lad dog staten opkøbe det hele og få fuld kontrol.
Alkohol er i forevejen mindst ligeså skadelig som noget andet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 19:58

LOOOOL Iran producerede for år tilbage adskillige gange mere opium end der på verdensplan blev anvendt til medicin. Ergo ønsker du indført narkomani, hvor staten bare scorer sin del af kagen?!?? Du er selv bruger kan jeg høre! Flyt dog til Holland og gå lovligt på Cofee bar.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 20:08

http://www.grifo.dk/narko_db.php?id=602 her var måske lidt at lære!

Det næste bliver måske at vi bare må køre så stærkt som vi vil? Så legaliserer vi trafikdrab og beskatter dem istedet. Alstså vi kører et par stykker ned og betaler bare tusind pr stk. Og det er meget nemmere. Vi sparer fartkontrollen. Og alle kører alligevel for stærkt, så vi gør det bare lovligt OG beskatter det!

Magen til argumentation

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 20:20

Forbudet er det der skaber misbruget...
Fuld statskontrol betyder ikke en stigning af misbrug,tvært imod.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 20:41

Ævl og populisme. At legalisere skaber ikke færre misbrugere. Det er kun radikale dummernakker der tror på det! At du samtidig vil beskatte ligestiller din opfattelse af hvad der er smart ved styret i Burma og tidligere shah'er i Iran. Skulle vi også legalisere spritkørsel. Overtrædere af denne paragraf ville ikke lave nogetulovligt hvis promillegrænsen var højere. Og i din terminologi, ville en ophævelse af promillegrænsen gøre det uinteressant at køre spritkørsel. Kom igen med nogen der duer.

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 20:58

Det er med stor beklagelse jeg ser de super konforme holdninger der er åbenbart gængs på dette"befolknings gennemsnit site"Jeg selv er ikke misbruger af nogen som helst stoffer men"arbejder"ud fra et rent fornuftsmæssigt og næstekærligt grundlag.Jeg har studeret dette emne i 30 år og jeg smerter ved at se de stakkels mennesker i klemme på sambundets bund.
Kun med fuld forståelse og kontrol kan dette problem løses.
Det skal gerne blive usmart og sygeligt at bruge narko,ikke smart og moderne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 21:05

...og det klarer du lige "knips" med en legalisering???? Du er altså radikal!! Ingen andre ville kunne se dette. Hvor godt virker det lige med legalisering?? Hvordan synes du det fungerer med alkohol??? Hvor mange sanseløst berusede unge mennesker ses i bybilledet i week-enden???? Hvis du har studeret det i tredive år, ved du også godt at vi ikke taler om "noget der er smart". Ikke tredive år i træk, vel`?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 21:07

...hvod'den hænger din KONTROL sammen med legaliseringen????

Glem det duer ikke. Du modsiger dig selv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 22:09

...nå, så får den her også lov til at stå til den autoannulleres.

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 22:43

Nu bliver alkohol jo ikke brugt over hele verden men i Danmark er alkohol nydelse en ældgammel skik der har et langt bedre tag i folket end noget andet rusmiddel.Stort set alle andre rusmidler kommer"udefra"og har ingen rod i vores kultur.Men hvordan ville vi iøvrigt have det med et alkohol forbud,så har vi først et samfund i opløsning.Vi skal den modsatte vej.OPLYSNING...
Mit mål er at standse udbrededelsen af skadelige stoffer,jeg vil ændre noget i samfundet,så ja,naturligvis er jeg radikal,og det så det synger,i kampen mod alle de frygtsomme neokonformister der med manglende indblik og uden forståelse henkaster al nytænkning og inovation.Disse ellers helt gode og ordentlige borgere(mange af dem religiøse)er helt uforvarende skyld i utrolig meget elendighed her i den såkaldt demokratiske verden såvel som andre steder,ja,jeg taler fakisk til jer,Hr.og fru Jensen.Man skal sætte sig ordentligt ind i sagerne,så man forstår problematiken og pludselig forvinder frygten og man ser klart.Jeg kan se på svarene,at min mening ikke helt kommer igennem,jeg bliver flere steder totalt misforstået,så ingen af jer har endnu tjent de 10 point.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 22:59

...ja naturligvis er du radikal. Ingen andre kunne fremkomme me en omgang bræk som det du fremkommer med. Alkohol er en god gammel skik i DK og derfor OK. Opium er en god gammel skik i kina,Burma osv hvor narkomanerne ligger og flyder på ethvert gadehjørne. Skal fandeme love for at i særdeleshed legalisering har virket, ikke mindst i Burma, hvor hver sin landsby kan mønstre indtil flere narkomaner. Din såkaldte forskning i narkoproblemer stammer åbenlyst fra samtaler med andre skolelærere og lignende frelste fritidsmisbrugere - altså ikke fra den virkelige verden. Hvis du virkelig ikke fatter hvad der sker i verden, så prøv noget ganske uvant for en radikal - sæt dig ned - hør efter - hold kæft - og lær, istedet for at komme med belærende bræk, uden hold i virkeligheden.

Og dine 10 latterlige poæng kan du stoppe hen hvor narkomanerne gemmer deres stuff. De er 0 værd. Og præmierne der udloves på denne side udbetales alligevel aldrig. Så glem det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 23:02

ZHAR = en radikal med

LOOOL ingen har fortjent de 10 poæng

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 31-03-09 23:32

Der kan man bare se,det med pointene var ment som en morsomhed,den var tabt,ligesom al den viden jeg her har forsøgt at give jer.Men jeg kan se på måden i skriver,at det vist ikke er alderen(visdommen)der trykker.Lad lige vær.Jeg har rejst i mere end 50 lande verden over,i de fleste af landene 2 eller flere gange.Jeg har været i Burma,Iran og den værste,USA.Jeg har også levet sammenlagt 3 år i Kina.Jeg taler adskellige sprog så kom ikke her.Jeg har brugt mange resourcer i min kamp for den lille mand og jeg vil,for ham,til stadighed stå op imod samfundets blinde og traditionsbundne hykleri.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-09 02:03

Hold da op. Hvor er jeg imponeret. Så berejst og alligevel ikke klogere! Og som alle andre radigale, med en overbevist sikkerhed på eget vid!!! I er mere kvalme end de allerrødeste sociallister. Jeres selvværd og jeres overbevisning om hvor dygtige og kloge i er imponerende ulækker. Skvadderhoved.

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 01-04-09 03:04

Prøv at søg på google under"debat narkotikapolitik"der er heldigvis flere itelektualister eller såkaldte"radikale"=Progresive,inovative,fremadsigtede,idealistiske,visionærer.Desværre må vi se vores verden langsomt gå i opløsning pga.konformisterne=Uoplyste,småborgerlige,religiøse,konservatister der ikke magter at følge en naturlig udvikling i samfundet.
Blot svar mig på et dette spørgsmål:Har den hårde linje virket intil nu?Er det blevet vanskeligere at købe narkotika?
Stigende kriminalitet,hårdt belastet politi,domstole,overfyldte fængsler og tusindvis af ødelagte skæbner.
I kommer snart til at slippe tøjlerne,dette vanvid skal standses...

Kommentar
Fra : Zhar

Dato : 01-04-09 03:09

Eftersom som svarerne til dette indlæg er under mål lukkes denne dialog hermed.Videre debat vil foregå i mere seriøst fora.