/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
UIRoundedimage.png
Fra : Fattig
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 30-03-09 23:17

Jeg har fået sendr et billede via facebook, der ikke kan åbnes.
Filens navn er som i mit spørgsmål UIRoundedimage.png
Er det en form for kryptering, eller hvad kan der gøres for at åbne den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-09 23:57

.png er et nyt format som er ved at finde indpas. g du kan læse om de forskellige formater her.

http://www.html.dk/artikler/00029/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-09 00:38

png er et billedformat der der bliver brugt mere og mere og er udviklet for omkring 10-15 år siden, og kan vise billeder med transparent baggrund. Det var tidligere kun gif der kunne det. Svagheden ved gif er at der kun kan vises 256 farver, hvorimod png kan vise 16 mill. farver.
Du skulle kunne åbne et png med Windows billed- og Faxfremviser

Hvis du ikke kan åbne med ovenstående, så gå Kontolpanel vælg Mappeindstillinger herefter vælges fanebladet Filtyper. Rul ned til PNG og marker den og se så lidt længere nede hvor der står Oplysninger om fitypenavnet 'PNG' hvilket program der åbner png - hvis det ikke er Windows billed- og Faxfremviser så vælg Skift... og i den nye box der kommer frem vælg her Windows billed- og Faxfremviser og tryk Ok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 02:16

Det er et gennemsigtig billede, noget halløj de laver på Facebook hvis du gerne vil "se" billedet så klik her: http://www.facebook.com/images/ui/UIRoundedImage.png

Windows billed og fax fremviser åbner png uden nogen indstillinger, det er standard sat op, måske ændret hvis i har et billed program som har overtaget funktionen fra billed og fax fremviseren, du kan højre klikke og vælge Åben med, og der pege på Windows billed og fax fremviser, men det "billede" du har modtaget, det er røget med som noget unødvendig vedhæng, det har intet med selve mail at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-03-09 17:02

Hos mig åbner .png i Paint Shop Pro.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-03-09 17:27

Jeg kan godt følge jeres råd, men det er alligevel ikke lykkedes.
Har ikke Paint shop Pro, så det forslag kan jeg desværre ikke forsøge.

Men er der noget særligt ved netop denne fil som hedder "UIRoundedimage.png"
Jeg forsøgte at gemme et andet billede fra facebook, med samme resultat også denne fil fik navnet "UIRoundedimage.png"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-09 17:51

png er ikke noget specielt uanset hvor det kommer fra så er det bare et billedformat. Det Kan åbes med stort set alle billedprogrammer og det nemmeste er at bruge Windows billed- og Faxfremviser.

Jeg åbner dem med ovenstående, desuden med firefox, photoshop CS3, xnview, paint osv. osv.

Se på o.v.n's link eller dette http://creative.ak.facebook.com/ads3/flyers/44/44/6002268046334_4_a5914adb.png

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-04-09 15:58

bentjuul.
Har forsøgt med o.v.n´s link, der kommer blot nogle underlige tegn.
Har også forsøgt med dit link, her kommer der intet andet end en kuvert med et F

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-09 21:04

Citat
Har også forsøgt med dit link, her kommer der intet andet end en kuvert med et F
Ja det er også den png jeg har linket til og i o.v.n.'s link er det netop "blot nogle underlige tegn"

Her ser du et par føder i png http://kunnallisvaalit.org/res/jalat2.png%20kopio.png

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-04-09 21:10

bentjuul.
Dit sidste link går fint igennem. Men hvorfor kan jeg så ikke se den fil jeg har gemt fra facebook.
"UIRoundedimage.png"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 02-04-09 01:55

Citat
Men hvorfor kan jeg så ikke se den fil jeg har gemt fra facebook
fordi den er gennemsigtig, hvorfor bliver du ved at rode med den ? Det er noget som er kommet med ved et uheld, næsten med sikkerhed ikke noget som nogen har sendt til dig for at du skal se det

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 02-04-09 18:44

Tak for svaret o.v.n.
Du har sikkert ret, så derfor lukker jeg spørgsmålet her.