/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail kommer ikke frem
Fra : hyldeborg
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 30-03-09 20:00

Hej...

Jeg bruger Windows Live Mail til at sende og modtage mail. Det fungerer upåklageligt lige pånær når jeg sender mail til min bror. 2 min efter mailen er sendt, kommer der en mail tilbage fra "postmasteren" at "delivery failed". Jeg har i et andet spørgsmål her på sitet set noget der lignede mit problem, og en bruger mente at det kunnes løses ved at min bror sender en mail til mig, som jeg så skulle svare direkte tilbage på. Det har vi prøvet nu, og det virker ikke.

Er det nogen som har andre løsningsforslag?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-03-09 20:22

Hej.
Hvis du snder til eller fra vista er der problemer.
Det funger af en eller anden grund ikke
Vores datter har vista og kan kun sende til andre der også har det.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 30-03-09 20:50

Hverken min bror eller jeg har Vista. Jeg har mindst 50 kontaktpersoner, og der er ingen andre der ikke får mine mails.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-09 21:02

Din udbyders mailserver ?

Muligt du skal whiteliste din brors adresse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-09 21:04

Klik på - Handlinger og der på uønsket e-mail,
der finder du flere muligheder.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 30-03-09 21:21

Jeg kan godt modtage mails fra ham. Så det har vel ikke noget med indstillinger for "uønsket mail" at gøre????

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 30-03-09 21:27

Nu har jeg "white-listet" ham. Det hjælper ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-09 21:39

næh men han skulle måske kigge på samme indstilling.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-09 21:40

Se efter om mailadressen er 100% korrekt

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 30-03-09 22:01

Mailadressen er 100% korrekt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 01:20

Citat
IMailadressen er 100% korrekt
jeg tillader mig at tvivle, det er næsten den eneste mulighed, stemmer også meget godt overens med fejlmeldingen, prøv at slette kontakt personen (din bror) og når du så får en ny mail fra ham, så kan du tilføje afsender som ny kontakt person,
Piaskov mon du kan overtale datteren til at blive Kandu bruger ? Det med at der ikke kan sendes eller modtages til andet end Vista computere, det passer simpelhen ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 01:24

Får du også fejl når du klikker på Besvar, i en mail fra din bror, ved nærlæsning synes jeg at kunne konstantere, at du heller ikke kan besvare mails fra ham, så dutter mit forslag ikke, har han ikke flere mail adresser ? Prøv en anden, for eksempel hotmail, den har alle da

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 31-03-09 08:31

Når jeg klikker på "besvar" kommer mailen frem til ham! Han har ikke andre mailadresser - han bor i Vendsyssel

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-09 09:59

Citat
han bor i Vendsyssel

Nåh, det siger jo alt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-09 10:40

lige et ps - er det når du for eks sender en fil af en slags med ??? - for så er det ofte man får den fejlmeddelelse

hvad står der i fejlmeddelelsen ??

det har været oppe at du skulle slette hans adresse i kartoteket - prøv det - for chancen for at den er skrevet forkert er trods alt rimelig stor - når han så sender igen højreklikker du og tilføjer til adressekartotek igen

@ piaskov - vrøvl med vista der ikke kan med vista !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-09 11:10

Citat
@ piaskov - vrøvl med vista der ikke kan med vista !

der skulle jo selvfølgelig stå xp med vista !!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 12:46

Selv folk i Vensyssel kan sende og modtage mail og du kan sende hvis du klikker på Besvar, altså der er en felj i den adresse du har på ham, slet den og tilføj ham som ny kontakt person, fra en af de mails du har modtaget fra ham

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-03-09 15:53

Der kan være flere forklaringer. En af dem kan være at brormands mailadresse i dit register er skrevet på en måde som ms får galt i halsen. Det kan være danske bogstaver eller skjulte tegn, som du på mystisk måde har fået med.
Slet ham fra dit register, og føj ham senere til med adressen direkte fra en mail.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-03-09 15:56

Du kan også være havnet i hans spamfilter( eller hans udbyders), som er indrettet til at "bounse" , det vil sige besked til afsenderen om at modtageren ikke eksisterer.
I så fald er det din bror som skal ændre indstillinger.

Annuller spørgsmålet
Fra : hyldeborg

Dato : 20-06-09 08:18

Der var desværre ikke nogle af forslagene som virkede - derfor annullerer jeg

Vh
hyldeborg