/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
CALL OF DUTY: WORLD AT WAR
Fra : Nermiin
Vist : 391 gange
40 point
Dato : 30-03-09 14:11

Hej.
Jeg har for nogle dage siden købt COD: World at war. Og først igår tog jeg mig sammen til at installere det. Installationen forløb meget fint, uden nogen problemer overhovdet. Men efter installationen opstod mit problem, som jeg så håber på at nogen kan hjælpe mig med.
Det der sker er at når jeg vil spille, og trykker på Solo-player, så kommer der med det samme et vindue frem hvor der står "directx encountered an unrecoverable error. Check the readme for possible solutions". Og det har jeg prøvet. Ærligt talt har jeg surfet rundt på nettet i 3 hele kedelige timer for at finde en løsning, men uden held endnu.
Jeg håber nogle derude er så flinke og hjælpe.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 30-03-09 14:21

prøv at opdatere dit directx..hvis den ikke er det allerede

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 30-03-09 14:22

Det hr jeg også gjort. Jeg har endda hentet det flere gange, og forskellige steder for at se om det skulle virke, men nej. Ikke endnu :(

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 30-03-09 14:35
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-03-09 16:39

Du kan jo også checke her om du mangler noget for at køre spillet

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 30-03-09 18:44

Hej (JANGCHR).

Nu har jeg været inde på det link som du skrev : http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Og der står at det eneste jeg mangler, er et nyt grafikkort.
Og det skal være et grafikkort på mindst 256mb.

Men det mærkelige er at jeg har dettet grafikkort på min pc : Sapphire Radeon X1950PRO 256MB DDR3 / PCI-E / 2xDVI / TV-OUT Grafikkort.

Den burde jo kunne tage spillet så.
Måske skal driverne opdateres? - Men det kun noget jeg gætter på!
Jeg vil ikke spille proff.
Håber på hjælp, da det virkelig går mig på.

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 30-03-09 18:52

Jeg vil næsten mene at driverne til grafikkortet skal opdateres.
Og det gør på dette grundlag:

Når jeg på min pc går ind i:
Start
Kontrolpanel
System
Enhedshåndtering.

Når jeg er derinde så står der under "andre enheder" - "Skærmkort" - og det står med et gult udråbstegn på, det må jo betyde de ikke er installeret ordentligt???

Og hvis jeg ruller lidt ned i vinduet ( Enhedshåndtering) så kommer rubrikken Skærmkort, også en under-rubrik, hvor der står "Standard VGA-Skærmkort" og ved den er der også et udråbstegn!
Det tyder jo ikke på noget godt.
Håber det gør det lidt nemmere at måske nå frem til en løsning.
Det skal lige siges at jeg har Windows vista, home premium, Service Pack 1.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-09 19:07
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 30-03-09 19:54

Hehe

http://nostasolutions.com/2009/01/08/call-of-duty-world-at-war-directx-encounter-an-unrecoveralbe-error/

Skrev jeg kl 14.05

Står alt hvad du efter 5 timer også er kommet frem til.

LOL

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-03-09 19:55

Jeg tror også at det er driveren du mangler og når du har installert det,så prøv at teste igen

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 30-03-09 21:14

Det var sørme driverne der skulle opdateres/installeres.
Nu virker det som det skal, og køre bare perfekt.

Tak for hjælpen alle sammen.