/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Runde hjørner i Photoshop?
Fra : kbisgaard
Vist : 355 gange
200 point
Dato : 30-03-09 13:13

Hej alle

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og vil gerne have et banner med runde hjørner. Jeg har ikke nogen problemer med at lave banneret med de runde hjørner, men når jeg gemmer billedet bliver der bare hvidt der hvor hjørnerne ikke udfylder hele det firkantede område som banneret fylder.
Kan jeg gøre sådan, at der ikke er nogen baggrund bag de runde hjørner, så hjemmesidens baggrund udfylder hjørnerne?

Det var svært at forklare, men håber i forstod det?

Hilsen Bisgaard

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-03-09 13:17

Hvis du laver banneret "gennemsigtigt" (gif) vil sidens baggrund udfylde hjørnerne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-09 13:18

Gem som Gif eller Png der understøtter tranparent

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-09 13:21

tranparent = transparent

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-03-09 13:22

NÅR DU STARTER OG ÅBNER EN NY SIDE TIL DIT FOTO,
SKAL DU VÆLGE GENNEMSIGTIG BAGGRUND / TRANSPARENT,
SÅ UNDGÅR DU DE HVIDE HJØRNER.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 30-03-09 13:28

Hmm kan være det er mit Photoshop der er noget galt med. Når jeg prøver at åbne filen, står der "Photo Gallery can't display this picture because it is an empty file." :S

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-03-09 20:59

Når du laver banneret, skal du sørge for at baggrunden på banneret er transparent når du gemmer, og så skal du gemme det som .png det vil give det bedste resultat.

Annuller spørgsmålet
Fra : kbisgaard

Dato : 02-04-09 08:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål