/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp - 20 GB HDD kun 2 GB i w2k adv ser~
Fra : skizoDK
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 21-10-01 21:42

Hej har en 20 GB HDD, den virker fint i windows 2k pro, men når den er i mit andet system som kører windows 2k adv server så er den pludseligt kun 2 GB.. jeg har prøvet alt, server magic som er partition magic til servere, jeg har f-disket, jeg har om formateret til NTFS, jeg har installeret nye HDD drivere intet hjælper.. jeg har ligeledes prøvet af staret puteren uden HDD'en så den slettede drivere og genstartet med HDD'en i så de atter blev installeret, jeg har også prøvet at hente diverse utillities fra IBM's site som heller ikke gav noget resultat.. tror jeg har prøvet alt, men som et sidste forsøg spørger jeg her, er det er der har en løsning.. det er en Ide IBM HDD GXP 75, den er testet i en anden maskine hvor den virker.. Kan det virkeligt passe at denne model af harddiske bare ikke passer i et system der kører windows 2000 advanced server, som jo egentligt er det samme som NT?? Synes ikke selv det burde have nogen betydning, men man ved jo aldrig.. jeg har spurgt i en microsoft support gruppe, men de vil ikke kendes ved problemet og siger det er disken der er deffekt?, bare underligt den så virker i min anden maskine.. Nå det var nok her fra.. Håber at en eller anden har den magiske løsning..

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 21-10-01 22:29

for nylig var jeg ude ved en kammarat for at sætte en ny harddisk i en på 40 gb også en ibm,da vi have sat den i viste den kun 20,vi troede at det var harddisken der var noget galt med,så vi tog maskinen med derind hvor vi have købt harddisken,han experten derinde sage at bundkortet og biosen skulle opdateres først,det ville han så gøre og så kunne vi hente den dagen efter,det gjorde vi,og nu viser den 40,så måske skulle du prøve at opdatere din bundkort og din bios,og også se efter om det hele står ordenlig inde i din bios,nu ved jeg ikke om der er 2 jumper i din harddisk,men det var der på vores.og de skal 100& sidde rigtig.De nye harddiske idag er der 2 jumper som begge skal sidde vandret så vidt jeg husker,men er ikke helt sikker.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS