/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
rengørring af stegepande bund
Fra : bublebee
Vist : 6558 gange
50 point
Dato : 30-03-09 10:28

Jeg har en slip let stegepange - både med slip let ind-og udvendig. Bunden er af stål (til induktion) og den er blevet mørk og grim. er der nogle der har et godt fif til hvordan jeg får den pæn og ren igen ??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-03-09 10:32

Hej dette råd er rigtig godt

Enten det drejer sig om slip let pander eller bradepander i ovnen der har fastbrændte madrester og fedt, bruger jeg altid bagepulver eller Tvekulsurt Natron. Kom varmt vand på stegepanden så det lige dækker bunden og drys bagepulver eller Natron hen over det fastbrændte så hele stegepanden er dækket og lad det stå og løsne sig selv i 5 til 10 minutter. så kan man lige så stille skylle stegepanden med varmt vand og så er den ren. Smør derefter panden eller bradepanden med et tyndt lag madolie, så er den fin og arbejde med.
http://www.dagenstips.dk/Tip.aspx?id=2877

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 60 point
Dato : 30-03-09 11:21

Hej
Jeg bruger ovnrens det tager det meste, men du vil aldrig få den helt ren.
Torben

Kommentar
Fra : susanna1974

Dato : 30-03-09 11:24

Hejsa...

Ja, jeg har et godt tip, smør stegepandens bund godt ind i brun sæbe og kom stegepanden ind i en plasticpose. Lad stå i plasticposen i 12 timer og vask bunden godt af, og den skulle nu være fin igen.. Kh Sanne

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-03-09 11:54

Åhh Susanne, --- ikke brun sæbe på en slip let.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 30-03-09 12:00

Hej
Der er vist noget jeg har misforstået. Er det ikke bunden udvendig der tænkes på.
Torben

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-03-09 12:10

Jo det er den udvendige bund - den der har kontakt med komfuret der er blevet grim og brun.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-03-09 14:41

Jeg vil tilslutte mig susannas råd, brun krystalsæbe på bunden og så i en plastpose.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-04-09 09:35

Ekko - ekko: Brun sæbe fra en bøtte er godt til fastbrændt fedt og olie og fortræffelgt til at redde pensler efter olie- og alkydmaling. Lad dig IKKE narre af flasker med "flydende brun sæbe"! Det dur ikke; brug den ægte vare, der som regel står i en plastbøtte.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-04-09 11:19

Der står som regel "Brun Crystalsæbe" eller bare Crystal sæbe.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 04-06-09 15:12

Tak for svaret bauchmann. Det tog næsten det hele