/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp med at lægge hp ud!
Fra : Rene_Mallin
Vist : 456 gange
75 point
Dato : 03-04-03 15:23

Hej
Jeg er ved at lave en hjemmeside til et firma
jeg har fået fat i et domæne men hvordan sætter jeg
hjemmesiden ind på domænenavnet
det hedder www.skinneruplys.dk men jeg ved ikke hvad man skal gøre
efter man har fået et domæne
jeg har ikke tilmeldt domænet endnu
men gør det snart
men inden jeg gør det vil jeg gerne vide hvordan man sætter det ud

Venlig Hilsen
René Mallin

HÅBER der er nogen der ved det!

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 03-04-03 15:27

hvad mener du med sætter det ud? Hvis du mener hvordan man får lagt hjemmesiden på nettet er det ret simpelt. Du får en adresse udleveret af din domæneudbyder og derefter uploader du siden med en ftp client. Hvis du ikke har en kan du f.eks dl den gratis og brugervenlige klient cuteftp.
Hvis det ikke var dette du ville have svar på, så uddyb venligst...

Kommentar
Fra : Rene_Mallin

Dato : 03-04-03 15:28

Ftp hvad var det jeg skulle gøre med det? uploade? hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 03-04-03 15:38

www.friserverplads.dk kan du uploade det

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 03-04-03 15:38

www.friserverplads.dk kan du uploade det

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 03-04-03 15:38

www.friserverplads.dk kan du uploade det

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 03-04-03 15:40

du downloader hvad man kalder en ftp klient såsom cuteftp. Du logger derefter ind på den adresse din udbyder giver dig med det brugernavn og password de også giver dig. Derefter kopierer du hjemmesidefilerne (html sider, billeder mm) til udbyderens server.
Det burde ikke være mere kompliceret end det. Bemærk at nogle websideredigeringsprogrammer (den var lang.. :) ) har en indbygget ftp funktion.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 85 point
Dato : 03-04-03 15:53

Åh kummel ikke cuteftp. Den er fyldt med spyware, så hellere smartftp. Den er meget meget nem. Du skal kun bruge to oplysninger som du skal have hos den du skal have plads hos. Du har et domæne nu og så skal du have plads til dine sider et sted. Det kunne være hos friserverplads (som Pete_man lægger stor vægt på du benytter) eller du kan også købe et plads på et hotel f.eks. cliche de er meget billige og rigtig gode. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig, så kan du uden videre bruge dit domæne navn. De to oplysninger du så skal have hos cliche er loginnavn og pasword. På smartftp kan du åbne din egen browser og den der ligger ude på nettet hos dit hotel hvor du skal have siden op at ligge. Du trækker bare mapperne fra din egen stifinder og over i den der ligger på nettet. Lyder det svært? Det er det ikke.
Kom endelig tilbage hvis du mangler flere oplysninger
smartftp er uden spyware og du finder den her: http://www.smartftp.com
cliche finder du her: http://www.cliche.dk

Kommentar
Fra : craca

Dato : 03-04-03 16:24

Prøv at se på
http://www.dandomain.dk/
under service & support finder du en god FTP begynder guide.
Der kan du også downloade et udmærket gratis ftp program.

Du har brug for et webhotel, købte du ikke det sammen med domænenavnet? Det billigste jeg kunne finde var på b-one.nu hvor det koster 9 kr/måned for 100MB plads.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-03 16:34

Hej

Prøv og se her, opsætning oppe i venstre jørne og så ftp så kan du få en
ide om hvordan du uploader.

http://www.stofanet.dk/
Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-04-03 17:33

Hos cliche får du 10mb for 1,- mdl. eller en 5-er mdl. Jeg bruger dem selv og det kører.

Kommentar
Fra : Rene_Mallin

Dato : 03-04-03 17:36

Det kan man også bruge når det er til firmaer eller vil det være uprof.?

Godkendelse af svar
Fra : Rene_Mallin

Dato : 03-04-03 17:44

Tak, det var lige det jeg ville vide
simpelthen!

Venlig hilsen René

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-04-03 17:59

Jeg synes du skal bruge et hotel når det er til et firma. Det ser altså mere prof. ud, hvis du ikke skal til at flette noget ind i dit domænenavn og cliche er oppe hele tiden. Tak for points og kom endelig tilbage hvis der er noget du skal ha' uddybet.