/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Formulering af brev
Fra : 2100
Vist : 1218 gange
50 point
Dato : 28-03-09 23:21

Som erhvervsdrivende søger jeg en som kan formulerer et brev til bygherre, hvor vi har xxxx antal kr der er forfaldet, en stor del har været forfaldet i 90 dage.

Brevet skal lyde i god og orden tone, men hvor vi vil stoppe alt arbejde og forlade projektet, dersom ikke alt tilgodehavende aconto beløb er indbetalt senest dato.

Dette her er seriøs og vil på ingen måde have useriøse svar. Ønsker kun svar fra advokater.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-03-09 00:10

Hvorfor skulle en advokat give dig gratis rådgivning.

Du skal jo bare henholde dig til din kontrakt når du skriver.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 29-03-09 00:21

Useriøse svar frabedes tak.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-09 00:29

Jeg har undervist i handelskorrespondance i mange år og sådan ville jeg lave en rykkerskrivelse.
Du skal bare vide at normalt sender man først sådan en ordlyd når der allerede har været rykket for pengene 1-2 gange.

Rykkerskrivelse

Vi skal hermed anmode dem om med øjeblikkelig virkning at indbetale os det skyldige beløb

kr. xxxxxxx,xx

Beløbet bedes indsat på flg. konto xxxxxxxxxxxxx

Såfremt beløbet ikke er på kontoen pr. (dato) ser vi os nødsaget til at afslutte vores mellemværende øjeblikkelig. Det betyder arbejdets ophør.

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-03-09 00:37

Hvis du ønsker svar fra advokater, så er mit bud, at du henvender dig til en advokat, og betaler hvad det koster at få ham/hende til at udforme brevet for dig.

Ved at stille dit spørgsmål i dette Forum må du være indstillet på at svarenes seriøsitet modsvarer din egen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-09 03:22

Citat
Ønsker kun svar fra advokater

Så tror jeg det er det forkerte sted du henvender dig, men har du tænkt på at måske andre også kunne formulere et sådant brev?

Hvis du selv var så seriøs som spørger, så havde du ikke 61 annulerede spørgsmål svarende til ca. 40%.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 29-03-09 10:05

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-09 10:35

Selv tak og hvis du vil have andre formuleringer af breve så vil jeg godt hjælpe dig.