/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Genopretning af Usbstick
Fra : bjarnebr
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 28-03-09 11:36

Jeg kom til at fjerne min usd stick i utide og nu siger den at filstrukturen er beskadiget, så jeg ikke kan se hvad der ligger på den.
Findes der et program der kan reparere den så jeg kan få mine filer igen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-09 11:47
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-09 11:48
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-09 11:51
Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-03-09 11:56

En gode mulighed er RECUVA

http://www.recuva.com/download

Recuva (pronounced "recover") is a freeware Windows utility to restore files that have been accidentally deleted from your computer. This includes files emptied from the Recycle bin as well as images and other files that have been deleted by user error from digital camera memory cards or MP3 players. It will even bring back files that have been deleted by bugs, crashes and viruses!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-03-09 11:57

For at du kan reparere filsystemet er du nødt til at formatere i første omgang od det kan du bare gøre via Windows - Diskhåndtering. Efterfølgende kan du så gendanne filerne med de udmærkede programmer klaudi linker til.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-03-09 12:37

Prøv nu førs uden at formattere. Det er der ihvertfald nole genskabelsesprogrammer der klarer.
Og hvis du formattere må det kun være en blød ( hurtig) formattering, hvor man ikke overskriver hele lagerdelen.

Når det gik galt var det fordi computeren havde en fil åben og ikke var færdig med at skrive den på usb-pinden.
Det er sikrere med den slags at slå forsinket skrivning fra. Så går det ikke så nemt galt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-03-09 12:39

Undskyld de mange slåfejl. Forhåbentlig forstår du meningen alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-09 13:22

Og husk så lige....

USBpinde er som tegnebøger - beregnet til at transportere ting fra et sted til et andet....

DVDer og diske er som BANKKONTI - beregnet til at LAGRE...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-09 19:38

Citat
Og husk så lige....

USBpinde er som tegnebøger - beregnet til at transportere ting fra et sted til et andet....

Øhh.. ikke min tråd,men jeg studsede lidt over ovenstående.

Er USB stiks,ikke legeså sikker et lagermedie som DVD/CD.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-09 20:34

Jeg ville IKKE vove det....

De har det med at blive væk - eller snuppet af andre der lige skal flytte en fil.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-03-09 10:08

Nåja... du tænker på lommetyvene.
Citat
De har det med at blive væk - eller snuppet af andre der lige skal flytte en fil.....

Jeg tænker levetid/holdbarhed,USB kontra DVD/CD.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 11:09

Levetiden er udmærket - der er jo ikke noget der kan gå i stykker eller blive "ridset"....

Problemet er nok snarere at det IKKE er formålet med dem - og så kan der hurtigt ske sletninger/o.lign.

De er beregnet som et "transportmiddel"

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-03-09 12:49

Jeg har prøvet flere af de programmer der henvises til i denne tråd, men jeg får kun filer med underlige navne og formater, som jeg ikke kan åbne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-09 13:28

Har du prøvet at formaterer først, som Fijala skriver, og så derefterbruge et af programmerne?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-03-09 14:18

Ja
Jeg har prøvet programmerne PC inspector File Recovery & NTSF Undelete, i de 2 andre link kunne jeg ikke finde et program der kunne redde filer (måske fordi jeg er dårlig til engelsk)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-09 14:31

Når du kan se USB stick i Stifinder, højreklik på den og vælg Format, har du gjort det?

Du må ikke kopiere noget over på den, så risikere du at overskrive det der er på den,
så er det du skal køre et recover prg. og håbe på det bedste.

Og hvis det er som du skriver, kun mærklige navne og filtyper, så er der nok ikke meget at gøre

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-03-09 14:43

Hej Klaudi
Den fremgangsmåde er nøjagtigt den jeg har fulgt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-03-09 17:17

Jeg er også bange for at dine data er gået tabt. For når du har gjort som du har og det stadig er volapyk, er der nok intet at gøre ved det, desværre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-09 17:48

så'n er det jo ind imellem

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-04-09 23:45

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-09 16:03

Velbekommen