/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
TV m. antenneforstærker..
Fra : axelbjarne
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 28-03-09 06:26

Kan man koble en linieforstæker ind mellem antennforstærker og antenne?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-03-09 08:15
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-03-09 10:31

Du skal da ikke have en ekstra antenneforstærker for en anden antenneforstærker.
Sikke da noget sludder.

hawaii7

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-03-09 12:50

Hovedsagen er at antenneforstærkeren sidder så tæt på antennen som muligt. Det forstærkeren gør at den kompenserer for signaltab i kablet, derfor så tæt på antenne som muligt.Det hjælper ikke at den sider inde på loftet eller bag fjernsynet. Du skulle kunne nøjes med en.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-04-09 09:48

Snakker du om signal til en hel beboerforening eller bare til dig selv? Du kan ikke lave et junksignal fra en junkantenne om til et godt signal med en forstærker. Det var god latin, da jeg var radiomekaniker og naturlovene har ikke ændret sig siden.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-04-09 09:53

Og forresten - hvis vi snakker analogTV: Man kan ikke bare sætte forstærkere i halen på hverandre. Man skal lige have tjek på styrken af signalet og et overblik over hvor stort signal forstærkeren kan behandle. Hvis det blir for stort, kommer du til at klippe synkroniseringsindholdet og noget af billedindholdet, så dine TV-billeder blir for mørke, uden farve og uden billed-og liniehold, så det blir umuligt at få billedet til at blive stående; det vil rulle og vælte.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-04-09 10:03

Ja,det er til mig selv....

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-09 11:17

Så sæt en ordentlig antenne op, og den skal pege mod senderen. Hvis det så er antennekabel, du bruger, skulle det ikke være nødvendigt med forstærkning

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-04-09 11:26

Tak for svaret pbp_et.