/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
problemer med glasvæv
Fra : olavur5152
Vist : 2849 gange
35 point
Dato : 27-03-09 23:23

Hej alle sammen

Jeg har tapetseret mingang med glasvæv. Har smurt tapetopløsning på for at få gammelt tapet af. Har smurt forankringslim på væggen, som skulle tørre i nogle timer. Har smurt vævklæber på væg og bagefter sat glasvævet op.
På gipsvæggen sidder glasvævet fint og glat. På beton væggen er der buler og det vil ikke sidde fast nogle steder. Hvad gør jeg?

Med venlig hilsen

Den fortvivlede maler!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-03-09 04:38

startet forfra desværre
det med en sprøjte med lim kan være nødløsning men bliver aligevel ikke super godt
forankringsgrunder eller blåvand skal på væggene først og så godt med lim af god kvalitet ikke haraldskodborgs det laver menelig dette problem

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-09 07:34

Jeg tror også du skulle have grundet beton væggene, med det der blåvand

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-03-09 08:37

Beton suger utroligt meget - du skal sørge for at MÆTTE væggen (måske 2 - 3 gange) før du smører godt med klister på til selve tapetet (glasvæv).
Vi var ude for det samme med vor betonvæg.
God arbejdslyst!
MVH Akle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-09 09:25

Det der er galt er, at betonvæggen har suget al limen til sig, så af med det igen.

Væggen skal grundes med noget der lukker (forankringsgrunder, lim er ikke nok), og derefter smøres et lag lim på...det får lov at tørre.
Og så et lag lim mere som glasvævet så sættes op på.

Og det skal være meget lim. Så meget at vævet bliver helt blødt når det har siddet i nogen sekunder.