/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express
Fra : Mosebaek
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 27-03-09 21:47

Det funker forsåvidt godtnok.Dog er der enkelte mails jeg ikke kan modtage.Bl.a. fra min bror .
Han får dem sendt retur,der er adresseret til mig.Men andre mails kan jeg sagtens modtage.
Det drejer sig om Outlook Express 6.Når jeg lukker den ned,kommer et skilt: OUTLOOK EXPRESS KAN KOMPRIMERE MEDDELSER FOR AT FRIGIVE DISKPLADS.DETTE KAN TAGE FLERE MINUTTER.
Men jeg har næsten tømt alle mapper i mail programmet.
Jeg lægger dem ud i en mappe på skrivebordet.Så mener jeg da ikke de fylder i OE.

Skal nu se Michael Douglas film.Så venter spændt på svar i morgen.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-09 22:02

Test:
Mosebaek - send en mail til din bror, og bed ham om at svare på den direkte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 22:08

Den der med komprimering er go nok, selv om du hiver mails ud i en anden mappe er de stadig i OE mappen, så lad den komprimerer, det gør den så igen når OE har været åbnet 100 gange mere

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 27-03-09 22:12

Her finder du mail mappen, hvis det er XP:
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}\Microsoft\Outlook Express

Det kan være at mapperne er skjult, for at slå skjul mapper fra,
Åbn stifinder, Funktioner, Mappeindstillinger, fanen Vis, find punktet
Vis skjulte filer og mapper og sæt prik i den, OK

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-09 22:15

Du kan lade maskinen komprimere mails, du vil ikke en gang opdage at den har gjort det. Når du ikke kan modtage mails fra bl.a. din bror, så er det fordi du i dit mailprogram har sat en begrænsning. Måske er mailen for stor, måske opfatter din maskine dem som virus? Hvem ved.
Send en mail til din bror, som det blev skrevet og bed ham sende den tilbage uden at gøre noget andet ved den. Og se så om du kan modtage den.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-09 09:27

Så er jeg vågen igen,efter en god lang nats søvn.

Jeg kan se der er mange gode løsningsforslag,som jeg vil afprøve. Tak for det.

Jeg vender tilbage senere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-09 11:08

som de andre siger så komprimer og ryd op - det skader ingen steder

kontroller lige om bla din bror har den helt rigtige adresse - bed ham om at checke det

kommer der mails fra ham hvis du sender ham en mail og han besvarer via besvar knappen ???

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-03-09 11:50

Hvis det kun er fra broderen, handler det ikke om at komprimere - det gør OE automatisk en gang i mellem.

Jeg tror mere det handler om hvilken internetudbyder du har om der er lukket for porte til særlige andre udbydere - det problem har jeg. Cybercity vil ikke tillade flere mindre og særligt TDC har vi haft utrolige problemer med - de mente det var spam og blokerede.

Ps lad være med at lægge mapper med indhold på skrivebordet, nøjes med en genvej til en mappe.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-09 19:45

Tak for svaret Klaudi.Det lyder logisk.Har ikke helt afprøvet det endnu,på grund af travlhed.
Men kommer jeg i tvivl,spørger jeg igen.Tak til alle der har svaret.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-09 20:05

Velbekommen