/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Skæl i hovedbund.
Fra : sidevogn
Vist : 1917 gange
100 point
Dato : 27-03-09 14:43

Jeg har snart prøvet mange forskellige slaks shampoo mod skæl uden det hjælper. Er der nogen der har et godt middel. Jeg er oppe i alderen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-09 14:53

Jeg kan varmt anbefale dig Nizoral shampoo, den findes i to udgaver hvoraf den ene er på recept

http://www.google.dk/search?hl=da&q=nizoral+shampoo&meta=&aq=0&oq=nizoral

Husk at lade shampooen sidde et par minutter i håret inden du skyller det ud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-09 15:05

Hvordan er dit skæl?

Fedtet, tørt og dryssende, sejt - svært at redde håret ud?

Hvor ofte vasker du hår?

Hvad vasker du det med?

Vasker du håret gennem to gange hver gang?

Bruger du hat/kasket el.lign.?

Hanne
uddannet frisør

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-09 15:44

Man kan få skæl bare af for kraftig udtørring af hovedbunden. I den situation hjælper medikamender ikke meget.

Prøv at købe en shampo til tørt og permanentet hår. Den er særlig mild og ikke så udtørrende.

Sørg for at skylle håret helt rent for shampo , og så lig en eksta gang for en sikkerheds skyld,

Hvis skælplagen så forsvinder , ved du at det bare var for affedttende sæne, der gav problemet.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-03-09 16:07

-det er en svamp!

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 27-03-09 16:19

Tak for de gode råd.
Jeg vasker det ca. hveranden dag,I Carbamid champoo. det er tørt skel der drysser. bruger ikke hat.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 27-03-09 18:21

Prøv Head and sholders mod skæl, den er kanon go

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-03-09 18:46

eller prøv ha metoden,,bilv glatbarberet den er helt 100% sikker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-09 19:38

carbamid ?
Hvis det er den fra Matas med provitamin B5, er det ikke værd at bruge.

Der er ikke noget som hedder provitaminer andet end i reklamer. Man optager heller ikke vitaminer gennem hår eller hud.

Carbamid er et fremmedord for urinstof. Det kan heller ikke gøde håret, og gør næppe nogen gavn.

Fugtgivende er et andet salgsord, som ingen ved hvad betyder. Det efterlader da ikke vand? eller måske fedtstof? Eller hvilken fugt ?

Ifølge netdoktor kan carbamid virke irriterende på huden.

Hold op med det stads.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-09 20:03

Jeg har lige slået efter .

provitamin B5 er kosmetikbranchens navn for Pantoinsyre- alkohol .
Det er et kemikaliun som kan lægge sig på håret og få det til at se mere glinsende ud.

Al det stads, som er de de opreklamerede shampoer er kemikalier som sminker hår og hud.

der er risiko for at det også irriter hovedbunden, så den danner skel.

Brug en simpel billig shampo beregnet til tørt hår.
Praktisk taget al shampo indeholder også konserveringsstoffer, for at der ikke skal gro for mange bakterier i flasken. Disse kan desværre også irritere hovedbunden .

Micheal Moeslund skriver at det skyldes svamp. Det kan det også godt, men det er ret sjældent.

Normalt skyldes skæl at et eller andet irritere hovedbunden. Og det et eller andet er næsten altid noget, som er i den shampo man bruger.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-03-09 21:06

hmmm,,måske fiskeolie er en ide,

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-03-09 22:38

Gå til lægen og få en recept på Nizoral shampoo 2%, det virker bare.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-09 23:07

Man skal IKKE bruge skrappe sager til en tør hovedbund! Så bliver da først tør!

Skæl er ikke "bare" skæl!

Brug en almindelig shampo, f.eks. El Vital til tør/t hovedbund/hår. Kan ikke huske, hvilken af dem, det er.

En god idé er, at skifte shampo f.eks. hver halve år. Også hår og hovedbund bliver træt af det samme år ud og år ind.....

Brug ikke overflod af shampo til een vask, men brug en tilpas mængde, og gør det ad to gange, så er håret helt rent. Så er hver anden dag fint.

Kommer du noget i håret efter vask/tørring? Gelé eller skum eller fedtstof?

Ligger du evt. meget i sengen?

Får du væske nok??? Det giver nemlig også tørhed på hud og hårbund!

Hanne

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-03-09 01:35

Få en henvisning til hudlæge. Jeg har/havde også skæl men bruger nu tjæreshampoo (stenkulstjære) som hudlægen har skrevet en recept på. Det er en shampoo som apoteket selv laver. Det stinker forfærdeligt, og man lugter af jernbane men det er effektivt. Det bruges også i behandling af psoreasis.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 28-03-09 18:16

Hej !

Skæl i hovedbunden er ikke noget naturligt man blot skal acceptere, - men det er ofte en naturlig udvikling, at få skæl, hvis man har været for flittig til at vaske hår med Shampoo’er med et for heftige indhold af vaskeaktive bestanddele, og helt galt kan det gå, hvis man ikke er meget omhyggelig med at skylle shampoo’en ud efter vask.

. . - men hvis Du vil have kontrol over Din hovedbund, skal Du være opmærksom på, at eksperimenter med forskellige medikamenter meget ment kan gøre problemet værre og måske endda uløseligt, . . Vi kan anbefale et meget unikt produkt, der principielt stammer fra primitive kulturer i den fjerne del af verden.

Du kan købe Shampoo’en hos os, den hedder Epoch Antidandruff Shampoo (250 ml) og koster kun 185,- Kr. - (Shampoo’en er meget drøj, - og den er så mild, men alligevel effektiv, at den kan anvendes hver dag)

Med Venlig Hilsen
jdkq

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-09 22:42

Brug aldrig "2i1" shampoo! Normalt kan man ikke blande shampoo og balsam, derfor skal der bruges speciel kemi til, når de prøver alligevel......

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 29-03-09 19:27

Tusind tak til alle jer der har der nu har skrevet til mig og sikkert har givet mig gode råd.
Jeg ligger ikke meget i sengen da jeg er frisk og rask. meee det kan være jeg skal til at drikke mere vand, ikke fordi jeg drikker meget af andre ting.
Jeg tror nok jeg vil prøve med NIZORAL først, og så smide det andet ud, jeg kan forstå det ikke hjælper, det har jeg også opdaget.
mvh. Sidevogn

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-09 22:58

Spændende at høre, hvordan det går med det skæl.

Du melder vel tilbage, og samtidig afslutter tråden, når du har fundet løsningen ikke?

Pøj pøj

Hanne

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 30-03-09 10:40

Det gør jeg Hanne.
Hilsen til alle. Frank

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-09 12:49

Super

Kommentar
Fra : susanna1974

Dato : 30-03-09 15:42

Jeg tilslutter mig Nizoral shampoo, det er supergodt, min kæreste har skæl, og det hjælper ham. Kh Sanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-09 17:46

Jow, men hvilken slags skæl???

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 06-05-09 10:29

Hej. jeg tror ikke denne kommentar jeg lige havde skrevet blev sendt. Skæl i hovedbund, så jeg prøver igen.
Det har hjulpet med Nizoral shampo, nu støver det ikke mere, så tak for rådet. Nu ved jeg så ikke om jeg skal blive ved med at bruge det en gang imellem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-09 12:14

Alletiders, sidevogn!

Du kan jo bruge det, når du synes, "drysset" er på vej igen.

Hvis Nizoral er stærke sager, skal du ikke bruge det for tit.. Gem det til, du måske får brug for det igen.

Prøv at lægge mærke til hvornår, det starter (hvis det gør), måske det er den shampoo, du bruger, det er galt med - eller noget andet.

Pøj pøj med det.

Hanne

Kommentar
Fra : sidevogn

Dato : 06-05-09 13:39

Hej Hanne. Tak for det.Har brugt det to gange om ugen, og så ellers alm. shampo.
Hilsen Frank.