/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Guf..
Fra : jjn31
Vist : 405 gange
3 point
Dato : 03-04-03 12:36

Hejsa

Er der mon nogen der har en god opskrift på Guf til is..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:39
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:40

Nå jeg ku' jo også kopiere opskriften

Ingredienser:
3 æggehvider
175 g. sukker
3 blade husblas
Pisk æggehviderne stive, tilsæt sukkeret. Husblasen som har stået i blød, tages op af vandet og kammes så vandet løber fra.
De smeltes nu evt. med lidt saft (hvis guffet skal være rosa). Når husblasen er afkølet hældes det sammen med æggehviderne.
Lad det stå koldt i køleskabet i nogle timer.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:45

hej... se mit svar i "sexualitet"...!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 03-04-03 12:45

Tusind tak, det vil jeg straks gå i gang med

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 13 point
Dato : 03-04-03 12:46

Men du får den alligevel..

Ingredienser:
Guf til isvafler:

Hvad skal du bruge
· 4 æggehvider
· 4 spiseskefulde sukker
· Jordbær eller anden saft
· 1 spiseske rød frugtfarve eller anden farve
· ½ teskefuld eddike

Fremgangsmåde:

Sådan gør du
1. Pisk æggehviderne
2. Tilsæt sukker
3. Tilsæt eddike
4. Tilsæt jordbærsaft efter smag
5. Tilsæt 1 spiseskefuld frugtfarve
6. Blandingen piskes, indtil konsistensen er cremet.

Du kan bruge andre former for saft og frugtfarve alt efter temperament.

Kommentar:
- Hvis du er bange for salmonella, så benyt altid pasteuriserede æggehvider.

God fornøjelse!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:53

se min kommentar under http://www.kandu.dk/dk/spg/13410

Alt guf (og måske en flaske rom) til Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:56

Clan... tror han er smuttet i køkkenet... håber han kan styre det med husblasen...adw, guf med trævler...yrk!!!

Kh Christina, der har spist en nutellamad der ikke gjorde influenzaen bedre...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:02

C vitaminer i STORE mængder, det er en af de vitaminer, du ikke kan tage for mange af, du udskiller selv dem, du ikke har brug for. Det hjælper... taler af erfaring

Yes! Yak og bward med trævler

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:06

jeps, c-vitaminer... igår fik vi kylling med 40 fed hvidløg (kanon opskrift, selvom det lyder ækelt!) i håbet om at slå det ned...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:08

40 fed hvidløg.... hmmm! Er skovkattene og vapsen stadig i huset?
(kan godt selv li' hvidløg... men 40 fed - tsk, tsk, tsk)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:16

Jamen det er hamrende godt og bliver sletikke den "hvidløgsbombe" man kunne forestille sig! Prøv det....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:19

Hit med opskriften
Jeg skal vel ikke bare jokke 40 fed hvidløg ind i en kylling og så smide den i ovnen?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:23

Hej.. har skrevet den under tips!! Og den ER god!!!
(mad mod forkølelse!!!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:29

clan... tjekkede lige din profil..er du tilfældigvis sømand????
nysgerrige Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:31

Bukker i ærbødighed... du overrasker

ogggg, så for at ham med 'trævlerne' også kan få glæde af den (lånt af Christina):

Her er en kanonopskrift, hvis du "føler det komme"...! her mener Christina altså forkølelse/influenza

En stegegryde med låg, ovnfast eller en stegeso.

En kylling eller en masse kyllingestykker
40 fed pillede hvidløg
1 flaske vin (rød el. hvid)
løg, lidt gulerod, lidt knoldselleri
Timian el. oregano
salt, peber

Kylling brunes, lægges i stegegryden, kom de øvrige ingredienser ved, vin over, pak gryden ind i staniol, så der ikke slipper damp ud, stil i ovnen ved 200 grader en to-tre timer. Ris, kartofler, godt brød spises til!

Drik hybensaft til, suppler med c-vitaminer, slut af med en romtoddy!!!
Og gå i seng igen!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:33

En slags sømand... arbejder på en boreplatform, væk i 3-uger... hjemme i 3-uger (suk, skal afsted på næste torsdag)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:36

ja... men lidt fedt er det vel alligevel! Min gemal var sømand.. nu er han (desværre - ved godt det lyder grimt!!!) gået i land.. jeg synes, at 3 ude 3 hjemme var perfekt!!!
Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:50

Jeg kan kun give dig ret... det er skam også derfor jeg har været i denne branche siden 1978 (tjah, jeg er en gammel hund, men sindet er stadigvæk helt på toppen - nogen gange minder 'fruen i huset' mig da om, hvad der står på min dåbsattest... så'n lige for at få mig ned på jorden igen)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:51

he he

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 14:31

Hej igen Christina,

Nu har jeg så også været inde og 'snuse' lidt... Aarhus ligger jo ikke så langt fra Grenaa, så DG kan sagtens arrangeres. Annelise og Benny er nogle herlige mennesker - og skal du/I ha' fat i mig, så har du jo min e-mail samt du kan også bare 'snuppe' ham webmasteren på DG

Hygge... og go' bedring
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 14:32

NB: Ku' se ud som om 'fruen i huset' og dig har en hel del fælles interesser også

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 14:34

Århus?! Bor i nordjylland... men så er der jo heller ikke så langt til djursland!!!
Christina.. og tak!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 14:43

Arghhh! Lod mig bare forvirre lidt om, at du er FRA Aarhus
Så er du jo i 'området' hvor sønnike er inde og springe soldat pt (Nørresundby)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 14:44

ja...tjekkede lige selv min profil..er lidt forvirrende! Vi flyttede til Haverslev (som jo bekendt er verdens navle!) i sommer....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 14:47

Næ, næhh... Byen ved vandet, centrum i landet, det er Grenaa

Nu må ham trævlegøjen da snart være færdig med sit guf, så du kan få dine points... inkl. den sexuelle gufsvipser

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 03-04-03 15:42
Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 15:47

søren... det sidste lød RIGTIG grimt!!!!!!!!!!!
Chrisitna

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-04-03 18:54

hmm...
hvad er der galt i at spørgsmålet var stillet i sexualitet, man kan vel ikke vide hvordan det skal spises

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 04-04-03 09:53

Tak for svaret skingur.
Det SKULLE bruges til at spise, ungerne var vilde med det.
God weekend.