/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
højre klik i frontpage??
Fra : stincray
Vist : 557 gange
33 point
Dato : 21-10-01 21:31

hvordan laver man sådan at når der bliver højre klikket på eks. et billede ,så kommer der en tekst på hvor der ku stå du ikke har rettigherder til at gemme billedet eller lign.. ?? i frontpage

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-01 21:06

Sun, 21 Oct 2001 19:31:01 GMT, skrev "stincray"
<stincray.news@kandu.dk>:

>hvordan laver man sådan at når der bliver højre klikket på eks. et
>billede ,så kommer der en tekst på hvor der ku stå du ikke har
>rettigherder til at gemme billedet eller lign.. ?

Glem det, for det ligger allerede på computeren.

Og ellers kan man f.eks. bare gemme hele websiden eller skrive
stien til billedet og så hente det.

Det er kun til irritation.

Folk må ikke bruge andres billeder uden tilladelse f.eks. på en
hjemmeside, men hvad kan det gøre at en person synes det er et
flot billede og printer det ud eller bruger som baggrund på sit
skrivebord?
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 43 point
Dato : 21-10-01 21:19

"stincray" <stincray.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ojFA7.7086$YP6.516222@news000.worldonline.dk...
> hvordan laver man sådan at når der bliver højre klikket på eks. et
> billede ,så kommer der en tekst på hvor der ku stå du ikke har
> rettigherder til at gemme billedet eller lign.. ?? i frontpage en

Sådan, sæt det f.eks. nederst på siten, men
over nederste </body>

<script language="JAVAScript">
function click()
{if (event.button==2)
{alert(' Copyright (C)\n\n Britta Ivory Coast\n\n Telefon 12345678
');}}
document.onmousedown=click;
</script>

--
/Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Kommentar
Fra : stincray

Dato : 22-10-01 10:55

Hmm ja først tak gevaldi for et svar, men ellers er det nu ikke fordi jeg vil skrive noget at folk ikke må gemme og så videre det var bare et eksembel jeg ville sådan set bare gerne vide hvordan man gør, hvis nu man ville lave fis med en eller andet, ikke noget om copiright ..... jeg syntes ærlig talt ikke at du knud du skulle svare når du ikke svare alligevel det er jo ikke der for folk skriver her ind langt de fleste ved alligevel godt at det hele ligger i internet temp mappen når man har besøgt en side jeg stillede et spørsmål ikke om folk syntes det er fedt at man ikke kan højre klikke ??? du har måske lige smidt bolden op til en kamp om hvad folk syntes om dette der er jo ikke et forum om det .... men et hjælpe forum så tænk lige næste gang ikke ..
mvh S

Godkendelse af svar
Fra : stincray

Dato : 29-11-01 01:01

Tak for svaret Gevaldi.