/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fire Fox indstilling
Fra : ilgp
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 26-03-09 22:20

Jeg har brugt FireFox et lille stykke tid.Jeg savner at kunne bladre tilbage lige som man kan med pilen i venstre hjørne på Internet Explore.jeg vil også lige høre om der er en Kandu'er der ved hvordan man kan ændre på bogstavernes størrelse i Fire Fox.På mib mail er Bogstaverne blevet helt små.Jeg sad forleden og prøvede en masse, da en side på nettet var blevet så stor at ikke hele siden kunne ses på en gang,og jeg så måtte flytte på den blå bjælke for at læse det hele.Så jeg har nok fået trykket på et eller andet,men ved ikke hvad?Den "store" side vil jeg også gerne have normal,men ved ikke hvordan.Så indtil videre bruger jeg Internet Explore til bl. a den side.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh. ilgp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 22:40

Du kan da os bladre tilbage op øverst til venstre, grøn pil,
siden kan du nulstille ved at gå op i menuen Vis>Zoom, Nulstil eller CTRL+0
Prøv os med muse hjul samtidig med at du holder CTRL nede

mvh klaudi

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 27-03-09 01:31

Her er en ret smart Add-Ons, som jeg altid har installeret i Firefox ...

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/2592

"No Squint" ...

Man kan få skriften i ALLE størrelser - op og ned i skalaen...
Den husker selv den valgte størrelse på skriften af en pågældende webside

Prøv den lige, du ...

JR

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 02:10

Du bestemmer strørrelsen på skriften, ved at holde Crtl tasten nede og bruge rulleknappen på musen.
Hvis du ikke har de grønne frem og tilbage pile i din Firefox, så kan du sikkert finde dem, ved at højre klikke øverst oppe på browseren, og klikke på Tilpas, der finder du de knapper som du gerne vil bruge, og trækker dem op på plads (klik på ikonen og hold venstre musetast nede, mens du trækker)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 02:12

Undskyld Klaudi, jeg så først nu at du allerede havde forklaret om musen

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 27-03-09 06:52

Crtl minus (-) for at gøre det mindre
Crtl plus (+) for at gøre det større

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 27-03-09 21:39

Klaudi skriver at jeg kan bladre tilbage øverst til venstre på den grønne pil.Jo men den grønne pil har jeg kun når jeg bruger InternetExplore,jeg mangler den på FireFox.Hvordan kan jeg få den på? Jeg har været inde under Tilpas og kigge på knapperne,men der er ingen pil der.Størrelsen på bogstaverne er klaret.
Mvh Inge-Lise

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 21:45

Højreklik på værktøjslinje og vælg Tilpas, find pilene, tryk og hold museknap nede
og træk den op på værktøjslinjen hvor du vil ha' den

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-09 21:51

Skulle gerne ligne dette
http://peecee.dk/upload/view/162448

Ser så'n ud under Tilpas
http://peecee.dk/upload/view/162447

Klik evt på Gendan Standardvalg

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 27-03-09 22:49

Da jeg prøvede det du skrev,fandt jeg ud af
at jeg manglede den ene værktøjslinie.Tusinde tak for dine gode svar.Det er dejligt når nogen gider at pensle det lidt ud,når man nu ikke er nogen nørd til det med PC.

Venlig hilsen ilgp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 23:02

Velbekommen, godt du fik det til at virke.

mvh klaudi