/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
WinPcDefender
Fra : carlarne
Vist : 982 gange
200 point
Dato : 26-03-09 17:36

Kender I et program, som hedder:

WinPcDefender???

Det kører i øjeblikket på min kones computer og meddeler, at der er Trojanske heste, flyvemyrer, pest og andet utøj på hendes computer.

Hun skal bare købe...købe ...

Jeg har ikke tid til at lave de store uddybende undersøgelser, så jeg smider problemet i hovedet på jer geniale brugere af Kandu.

Jeg har en fornemmelse af, at det er et falsk antivirusprogram!! Og jeg vil gerne fjerne det, men det kan jeg bare ikke gøre umiddelbart!!??

Hvad gør jeg ved problemet??

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 26-03-09 17:49

Hej Prøv at hente "onecare.live.com" og kør så en komplet scanning, det kan godt tage nogle timer.
Men det er en god scanner.
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-09 18:08
Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 26-03-09 18:13

Kig her, det burde løse poblemet http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 26-03-09 18:16

Hej teil , men jeg bryder lige ind med et spørgsmål: Hvordan gør man, når man, som dig laver et link til at klikke på ?? Det kan jeg ikke regne ud selv
Unskyld Carlarme at jeg lige brød ind.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-09 20:13

gwh

kort sagt, copy paste.

den lange, kopier webadressen- højreklik - kopier.
marker hvor du vil placere kopi, højreklik - sæt ind.

Men du laver sikkert fis med mig, så den byder jeg på.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 26-03-09 20:53

http://www.kandu.dk/spg134088.aspx OK !! Nej , Jeg laver absolut ikke fis med dig der findes stadig mennesker som mig der ikke er nogen ørn på pc, men ved spørgsmål og gode svar fra venlige mennesker som dig ,så bliver vi / jeg klogere og klogere , se bare den, jeg lige har lært af dig , nu håber jeg så at den bliver blå, for så virker det også for mig.
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-09 21:06

Citat
gode svar fra venlige mennesker som dig ,

Du milde jesus, nu er der kandutter som får et føl på tværs.

Men hvad, foråret er på vej.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 21:15

Citat
Du milde jesus, nu er der kandutter som får et føl på tværs

Hvis du trykker på "LUP" ikonet inden du trykker SEND kan du se hvordan det kommer til at se ud.

Sorry carlarne, det gik lidt off topic

mvh klaudi

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-03-09 11:05

Hvis du søger på Google efter WinPcDefender kommer den med masser af Remove ....
Så ja falsk beskyttelses program, der er mange forslag på Google links på fjernelse, men jeg vil anbefale dig at følge stl_s link for har du først et program inde er der sikkert flere, og en god scan/oprydning vil være sundt.

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 28-03-09 10:04

Tak for de mange indlæg vedrørende WinPcDefender. Jeg har prøvet det af stl_s angivne link. Det har givet en masse problemer, fordi de forskellige malware programmer dels konflikter med hinanden – dels bryder de sig ikke om at lege sammen med Norton!

Jeg funderede naturligvis over begrebet ”et falskt virusprogram”, fordi en søgning på Google indikerede, at WinPcDefender er et ”falskt virusprogram. Min viden omkring windows xp er relativ beskeden, men jeg ved da, at en systemgendannelse ikke berører data – systemgendannelsen bringer kun windows tilbage til den valgte dato. Da jeg vidste, at problemerne på min kones computer var opstået den 26.3.2009, lavede jeg derfor en systemgendannelse fra den 25.3.2009, idet jeg så forventede, at WinPcdefender ikke længere ville være med i windows.

Programmet WinPcDefender er hermed fjernet!! Norton har kørt en total scanning af systemets harddisc – og der er ingen infektioner.

Jeg vil derfor formode, at problemet er løst.

Men jeg vil også gøre opmærksom på, at de givne råd om at køre ”malwarebytes” på min kones computer kun gav uoverskuelige problemer. Computeren genstartede adskillige gange, ”døde” undertiden, kørte ufattelig langsomt …….

Så lavede jeg en opstart i fejlsikret tilstand, og lavede derefter en systemgendannelse!!

Jeg mener ikke, at nogen har fortjent points. Er andre af en anden opfattelse – så lad mig det endelig vide.

Carl-arne himself!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-09 10:30

Du kan jo annullerer li'som du tilsyneladende plejer at gøre

- Ubesvarede 1
- Besvarede 11
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 21

Det må da være en af 3 første!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-09 10:37

Malwarebytes og SuperAntiSpyware er de to mest anerkendte programmer til at fjerne falske antivirus og anden malware. Normalt giver de ingen problemer eller konflikter, og gør jobbet. Det hænder dog at malwaren forsøger at hindre dem i at blive installeret eller køre, og så kan der opstå problemer.

Du har fået de råd der typisk bliver givet i forbindelse med den slags problemer. At de så af en eller anden grund ikke virkede, og gav problemer for dig, er selvfølgelig ærgeligt. Om nogen fortjener point, er jo så helt din egen afgørelse.

At Norton ikke finder flere problemer, er iøvrigt ingen garanti for at der ikke er rester tilbage, selv efter en systemgendannelse. Almindeligvis har en systemgendannelse nemlig ikke nogen synderlig effekt på denne form for malware.

Hvis du vil være sikker på at der ikke er mere skidt, så må du formattere og geninstallere Windows.

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 29-03-09 12:40

Tak for svaret stl_s.

Som jeg har skrevet i mit indlæg, gav din løsning en masse bøvl - men det er ikke din skyld. Hvis nogen skal have point, synes jeg, at du "kommer nærmest". Derfor ......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-03-09 13:06

Ja jeg er ked af at det gav problemer . Som nævnt så plejer det at løse dem.

Tak for point.