/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanner driller.
Fra : spimmer
Vist : 975 gange
500 point
Dato : 26-03-09 14:47

Hej.
Jeg har en All-in-one printer - Epson Stylus DX3800, som har fået nykker, efter at jeg har haft slettet hele min harddisk.
Printeren, som er forbundet til computeren med et USB-stik, fungerer som den skal.
Scanneren kan den imidlertid ikke finde?
Den originale driver er installeret - afinstalleret adskillige gange, men jeg får hver gang meldingen: "EPSON Scan kan ikke starte."
For at forvirringen total, så virker Scanneren korrekt, hvis jeg flytter USB-kablet over i min kones computer, som stå lige ved siden af!
Nogen gode ideer?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 15:00

Du mangler sikkert drivere til bundkort

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 15:02

PS. Er det Vista? så er det nok printer/scanner driver der er forkert

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-09 15:03

Hvordan slettede du din harddisk? Var det så grundigt at du skal installere bundkortdrivere igen? Det er da et forsøg værd som Klaudi skriver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-03-09 15:18
Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-03-09 15:25

Jeg tror også på at det er bundkortdriverne

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-03-09 16:33

Prøv at sætte dit usb stik i den usb indgang hvor du installerede printeren.

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 26-03-09 17:27

Der er nok nogen der bliver sure på mig men hva med at bruge din kones (tag det nu med et smil)

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 27-03-09 07:16

Hej.
Jeg kører XP SP3. Bundkortdriveren er lagt ind.
Til JegCain: Det gør jeg også gerne!

spimmer.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-03-09 11:48

Jeg har sjovt nok haft det samme problem med min nye desktop med vista64 på, printeren virker fint men den nægter at installere scanneren. Mærkeligt nok virker det hele fint på min laptop som også køre vista64, så jeg gik og troede at det var et problem med mit nye hardware, men et usb stik er vel et usb stik ;) men måske tager jeg fejl, så jeg følger lige lidt med her.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-09 12:06

Måske fik du ikke alle bundkort drivere ind. Hvis ikke har du ikke fuld funktion af USB.

Det kan også være noget andet, som konflikter. F eks. virker min usb scanner ( gammel type) ikke hvis mine driver til canon camera er installeret. De bruger begge Twain software interface, men åbenbart så forskellige versioner at computern kløjs idet hvis begge drivere er aktive samtidig.

Prøv at disable drivere fra antet optisk udtyr , inden du nyinstallerer printerscanneren.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 27-03-09 12:23

Tag alt USB udstyr fra PC, tryk Win-logo tast og Pause/Break så åbner Egenskaber for system

Klik på fanen Hardware, Enhedshåndtering, nederst i dette vindue er USB-controllere
fold ud og højreklik på hver enkelt og vælg fjern.

Genstart PC, så skulle den gerne finde og geninstallere USB driverne

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-09 20:51

Og hvis du har kamera installeret så slet det, genstart, installer printer og scanner og genstart. Derefter kan du installere cameraet.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 27-03-09 21:28

Prøv at SLET dine USB drivere/ enheder og prøv igen.

Ellers = ENHEDSHÅNDTERINGEN og se nærmere.

START/ højreklik på denne puter/ administer/___
der ligger der masser af fejl-meddelelser, se nærmere på DEM, og hvad? der står..."!

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 06-05-09 16:01

Hej.
Jeg har prøvet alle jeres råd, men intet vil lykkedes.
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 31-05-09 10:36

Hej.
Nu er problemet løst. Jeg manglede en Multimediedriver. Nu kører det bare!
mvh
spimmer.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 31-05-09 10:38

Tak for svaret Klaudi. Du er den der kom nærmest.
spimmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-05-09 10:49

Velbekomme