/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappe-sammenligning
Fra : barrett
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 26-03-09 12:43

Er der nogen der ved om der findes et program der kan sammenligne mappenavne.
Jeg har et frygteligt rod, og adskillige ens mapper ligger flere steder - startede i et forsøg på at rydde op efter mange års rod.
Jeg har programmer der kan sammenligne filer, men da der er mange tusinde vil det være en kæmpe hjælp hvis jeg kan starte med at finde ens mapper og flette dem sammen først (i Total Commander).

Venlig forårshilsen
Barrett

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-09 12:59

Citat
og adskillige ens mapper ligger flere steder

Og hvor er så det de ligger ?????

At du i stifinder kan finde de samme mapper flere steder er blot måden herakiet er skrevet på....

Sletter du een sletter du ALLE - så hold nu lige fingrene væk....

Visse mapper optræder både uner ALLE BRUGERE og under DIT NAVN - og det SKAL de.....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 26-03-09 13:00

Prøv http://www.comparefolders.com/
Den skulle være ok, og 30 dages demoen er fuld funktionel.
Ellers er der også
http://www.computerperformance.co.uk/w2k3/utilities/windiff.htm

Der findes et utal af dem på nettet, så det afhænger nok af din helt konkte behov og humør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-03-09 13:07

Jeg hved ikke om der er sådan noget du tænker på men
jeg bruger denne>

Q-Dir 3.63

Blandt meget andet så kan man have fire mapper åben i et vindue og trække filer frem og tilbage o.s.v o.s.v
http://www.softwareok.com/?seite=Freeware/Q-Dir

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-03-09 13:12
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-09 13:14
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-09 15:07

Pas lige på som Refi skriver, hvis du bruger stifinder til at finde mapperne, så skal skal de være der. Dukumenter ligger 2 gang i venstre side af stifinder og så mapperne til de andre brugere. Så pas på hvad du gør, du risikerer at programmet lige pludselig ikke virker eller at du mister en masse arbejde.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 26-03-09 21:20

Tak for indlæggene, jeg vil gå igang med at se nærmere på de forskellige link og vender så tilbage.
Til Refi og Granner01: Jeg er helt klar over de forskellige opbygninger/visningsmetoder i f.eks. XP og Vista.
Mine mapper og filer ligger på en anden harddisk og lige nu fylder de ca. 800 GB men reelt vil jeg tro de kun fylder det halve - altså når jeg har fået ryddet op.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-09 22:28

Jamen så vil jeg ønske dig god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 27-03-09 16:50

Prøv dette gratis program, virker bare perfekt, pas dog på med at VISSE filer
kan have samme navn.
http://www.easyduplicatefinder.com/

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 27-03-09 17:05

Citat
lige nu fylder de ca. 800 GB

Regn med flere timer, for at den skal scanne så meget.
Ellers nøjes med enkelte mapper, så går det hurtigere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-09 17:15

Citat
Mine mapper og filer ligger på en anden harddisk og lige nu fylder de ca. 800 GB

Det lyder som en vittighed - hvordan er det MULIGT at samle så meget (med mindre det er musik, film og billeder) og dem ved du vel om de er "dobbelte"....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 22:31

Måske det er noget
Citat
WinMerge can compare both folders and files

http://winmerge.org/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-09 10:25

Hallooo lidt respons, når du nu alligevel er inde at tjekke

Eller skal det i glemmebogen?
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 13
- Annullerede 23
- Slettede 1
Ialt 38

mvh klaudi

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 30-03-09 13:01

Til Klaudi
Jeg ved ikke om du kun lever foran din PC, men jeg har desværre kun lidt tid at kunne bruge til det.
Men som du kan se højere oppe skrev jeg om aftenen den 26/3 altså for kun 3 dage siden, at jeg takkede for de indlæg der havde været indtil da og at jeg ville afprøve dem og så vende tilbage. (Og da jeg er meget dårlig til sprog, tager det mig ekstra lang tid at finde ud af hvordan jeg skal bruge programmerne på engelsk).
Jeg kan forstå at du har det med at gå ind og tjekke spørgeres profiler!!!!
Har du ikke andet at lave eller kan du bare ikke lide andre mennesker?
Jeg har en del annulerede spørgsmål dels fordi jeg fik kræft og alt derfor i nogle år har kørt meget uregelmæssigt, (er heldigvis rask idag), så nogle af de annulerede er fordi tiden er løbet fra mig og andre fordi jeg ikke har fået løst mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-09 14:15

Lever foran PC, tjae det sku' tæt på, er pt arbejdsløs, så jeg har en del ekstra tid,
har dog fået arb. 1-4, så får man nok ikke så meget tid foran PC.

Om jeg tjekker profiler, ja da, når jeg syntes at der er gået for lang tid uden respons,
ja så kigger jeg, og er os begyndt at kigge inden jeg svarer på ?, det er jo ikke forbudt!

Om jeg ikke har andet at lave, næh egentlig ikke. Om jeg kan li' andre mennesker!
Det var da no'et underligt at spørge om, det kan jeg da...

Godt at høre at du er blevet frisk, det kræft er noget skidt.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : barrett

Dato : 11-05-09 11:22

Tak for svaret Manse9933.