/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
relæ til horn
Fra : johnadler01
Vist : 1450 gange
47 point
Dato : 26-03-09 10:45

hej jeg et spørgsmål ang. relæ til horn jeg skal have et er nut horn tilsluttet de ledninger der føre til det originale horn men med et relæ imellem hvordan gør jeg det, er der nogle der kan give mig et diagram på det?
hilsen john

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-09 11:02

På nogle (alle jeg kender) relæer er diagrammet påtegnet. Så tænker jeg på et std. lysrelæ, som må være det du tænker på at bruge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-09 11:03

Forbind relæspolen til de originale hornledninger.
Fra akku, elle andet passende sted ( med strøm nok) føres en ledning til relækonta´ktens ene pol. Fra den anden pol til det nye horn, og fra hornets andenpol til stel.

Hvis du tager strømmen direkte fra akku, så husk en sikring anbragt lige ved akkuen. De fås til at sætte ind i en ledning. Afhængih af hvad dit nye horn er vil 20A sikring og 2 mm^2 ledning sikker være passende.
Husk den solide ledningstype beregnet til biler.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 26-03-09 11:07

der er jo et spørgsmål hvilke nr. de forskellige ledninger skal til

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-09 11:08

Kan du evt bruge dette, og tænke horn fremfor lygte.
http://dinsen.net/espace/teknik/je/korelys

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 26-03-09 11:11

det er stadig væk de gamle ledninger fra eksisterende horn så det må jo være en plus og en minus der skal til relæ

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-09 11:34

De gamle ledninger fra eksisterende horn bruger du til styrestrøm, til relæet, - og så tager du en god plusledning, næsten ligemeget hvor.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 26-03-09 11:49

ja men angående de eksisterende ledninger må jo så skal til 86 og stel til 85 hvis jeg forstår dig ret undskyld jeg er lidt tungnem, men har haft prøvet før men fik det sku ikke til at virke derfor prøver jeg her

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 47 point
Dato : 26-03-09 12:05
Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 26-03-09 12:13

Tak for svaret g_h.