/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ændring af navn på hjemmeside
Fra : Dieter
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 26-03-09 10:32

Hej,
jeg har fået nyt firmabetegnelse.
Men der eksistere flere sider på internettet, hvor det gamle navn stadigvæk eksistere.
Hvordan får man dem slettet ?

Gammelt navn: HSc-smykker.dk
Nyt navn: Tranevang-Glas.dk

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-03-09 10:35

Tjah, du kan jo henvende dig til de mennesker der administrerer de pågældende hjemmesider, og gøre dem opmærksom på, at du har skiftet firmanavn.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 26-03-09 11:57

Du bør nok lave en redirect på den gamle adresse således at besøgende automatisk bliver omdirigeret til den nye side.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-09 12:34

Som NobleK foreslår - lav en redirect fra den gamle side til den nye - ellers skræmmer du brugere væk med din døde hjemmeside http://www.hsc-smykker.dk/ - hvor der kun fremkommer TalkActive - webhosting.

Og så på din nye side, bør du nok ændre din afspilning af musik fra WAV til f.eks. MP3. - musiknummeret er så langt, at efter 10 minutters venten - afbrød forbindelsen. Jeg fik aldrig overført så stort et stykke musik. - Sådanne fejl tiltrækker ikke brugere.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-03-09 12:50

Til IBM,
det var dejligt at høre at musikstykket ikke virker efter hensigten.
Mht. redirection har jeg lig kontaktet: WEB 10.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 26-03-09 12:54

Det er ikke sikkert at Web 10 kan/vil lave en omdirigering. Ved f.eks. at One.com ikke tilbyder to domæner til samme hotel. Men hvis du stadig har adgang til det gamle webhotel så er det nemt at lave en omdirigering selv. Du kunne også lægge en besked ind som fortæller om at siden har fået et nyt navn, og som f.eks. tæller ned og omdirigerer efter et antal sekunder. Jeg har selv lavet sådan noget engang, og kan sagtens hjælpe dig med det hvis det skulle være.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-03-09 13:38

Til IBM 760
Det ser ud til at Frontpage ikke understøtter MP3 filer.
Kan det passe ?

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 30-03-09 10:49

Tak for svaret IBM760.