/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MedionPc vil ikke som jeg vil!
Fra : kiul
Vist : 728 gange
110 point
Dato : 26-03-09 00:23

Hej alle.

Min medion MD98300 Pc, gør knuder. Har formateret den, og indstalleret Windows Vista Ultimate 64bit styreststem. Når jeg så vil indstallere driveren til mit grafikkort, melder den en fejl der siger den ikke kan finde en specificeret fil på stien "c:/windows/system32/NVUNINSTALL.

Jeg aner ikke hvad problemet er men ¨håber nogen herinde kan hjælpe..

Oveni er den siden indstallationen blevet meget langsom til at afvikle programmer og funktioner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-09 00:44

Jeg ved ikke om Medion har lavet noget om siden jeg købte for 2-3 år siden, jeg fik en Ghost image med, det vil sige en spejl billede af alt som var på computeren dengang jeg købte den, når jeg vil formatere og geninstallere Windows XP, så kører jeg den image ind, i stedet for at lægge Windows ind og bagefter installere drivere med mere.
Image disken hedder Applications og support disk, har du fået sådan en med da du købte din Medion ? Hvis ja så prøv den i stedet for Windows Vista CDen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-09 02:26

Da du formatterede fjernede du alle originale drivere til bundkort osv.

Dem skal du have installeret igen , og i en version til dit nye 64 binit system.

Det kan jo have sine vanskelligheder.

Hvorfor vil du dog køre vsta 64 binits. ????

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-03-09 07:38

Prøv evt. med XP i styedet for Vista, det hører man så meget dårligt om.

hawaii7

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 26-03-09 09:47

transor skrev: "Hvorfor vil du dog køre Vista 64 bit ????"

Det er vel ikke så underligt at ville kører 64 bit når man har mulighed for det??? Det giver dig mange flere muligheder (såsom at anvende mere RAM), og generelt en hurtigere computer!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 26-03-09 09:52

Prøv at ringe til Medions kundesupport... De kan sikkert fortælle dig hvad problemet er.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-09 10:39

har du prøvet at installere grafikkortdriveren i safe mode?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-03-09 11:43

Ja du skal lige huske at få downloadet en 64bit driver til kortet, den du har er måske en 32bit.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 27-03-09 13:36

Jeg har prøvet alle ovenstående forslag, dog uden held?
Kan det være hardwaren der ikke er kompatibel med 64Bit systemet?

//Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 13:58

Er det den her du bruger: http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=4956&type=treiber&lang=dk_neu
Måske du skulle se lidt på chipset driveren: http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=4952&type=treiber&lang=dk_neu
Du henter da drivere hos producenten, eller gør du ?