/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan gørjeg min dlinksikker
Fra : gozimza
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 25-03-09 12:40

jeg har en dlink DI-524 men ved ikke hvordan jeg får den låst(krypteret) så andre ikke kan brugemin forbindelse....håber ika hjælpe med en udførlig anvisning..

Venli hilsen
MR

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 25-03-09 12:52

Meh du da ikke den medfølgende CD?
Den spørger selv om du vil kryptere. Der er så to muligheder at vælge imellem.

Ellers kan du gå ind på producentens hjemmeside og hente softwaren derfra.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 25-03-09 12:54

tak for det hurtige svar, men nej cd`n er væk og er ikke ferm til det her så skal bruge et direkte link eller noget...
Takker forløbig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-09 12:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-09 12:58

Du går ind i routerens opsætning, ved at skrive http://192.168.0.1 i din internet browser, tryk på Enter og du bliver bedt om brugernavn og kode, brugernavn er: admin i linjen med kode skal du ingenting skrive og klik på OK, der er du på forsiden og kan vælge at køre Wizard, eller simpelhen klikke på Wireless, der kan du sætte prik i den kryptering du ønsker, jeg anbefaler at sætte prikken i WPA-PSK og lade Windows lave sikkerheden for dig, det gør du ved at klikke på Netværkssteder og klikke på Opret et trådløs netværk derhjemme eller til et mindre kontor, Windows laver så netværket med sikkerhed og det hele, den kan du gemme på en usb memory stik og køre på de andre computere som må bruge dit netværk, hvis du har en usb stik på din router, så sætter du usb memory stikket deri og indstillinger bliver automatisk sat ind i routeren, du har vist ikke usb på din router, så derfor klikker du på Wireless som beskrevet ovenfor, og ned i linjen: Passphrase skriver du den kode som Windows har lavet til dig og gentager koden i linjen under, husk prikken i WPA-PSK.
Du kan også sætte mac fiilter på, men det kan jeg ikke hitte ud af

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-03-09 17:17

- her kommer manden med en doktorafhandling til 12+ og slutter med:

Citat
Du kan også sætte mac fiilter på, men det kan jeg ikke hitte ud af

- du er herlig o.v.n., bliv ved...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-09 01:07

Jeg har ingen doktor grad og jeg kender mine begrænsninger, og her stopper det ved mac filtrering, jeg har en D-Link DI524 UP og ville give mine erfaringer videre
Men er kun en simpel bondemand, 100% autodidakt inden for computere