/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Protokol-fejl eller hvad
Fra : Avant85
Vist : 679 gange
300 point
Dato : 24-03-09 22:36

Er der nogen derude, der kan tyde dette for mig

Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Den afviste e-mail-adresse var jens.mallebu@privat.dk. Emne 'Re: Vedr. Onsdag', Konto: 'POP3.mail.dk', Server: 'ASMTP.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 Authentication is required to send mail as <jens.mallebu@privat.dk>', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC78

Jeg har lige sat mail- "boksen" op igen efter nedbrud. Jeg kan godt modtage post, men åbenbart ikke sende det ud

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 24-03-09 22:44

Citat
Din smtp mailserver kræver godkendelse, sæt kryds i "Min server kræver godkendele" og vælg herfter brug samme instillinger som pop. (Dette kan kun bruges hvis pop3 og smtp har samme adresse f.eks mail.tnha.dk)

Herfra:
http://jepponet.dk.132.tnha.dk/support/0x800ccc78.asp

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-09 22:49
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-09 00:51

Det er en rigtig dårlig ide, at lægge e-mail adresser frit tilgængelige, og da slet ikke andres adresser nu risikerer den sagesløse modtager af din mail, at på indboksen fyld med uønskede mails

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 25-03-09 08:46

o.v.n.

Vil du ikke uddybe din kommentar

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-09 08:52

Virker det eller ?

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 25-03-09 09:21

Tak for svaret Klaudi.

Og til o.v.n. jeg tror lige pludselig, at jeg fattede din pointe. Tak for din kommentar

Avant85

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:23

Citat
o.v.n.

Vil du ikke uddybe din kommentar

Venligst Avant85

Du ligger en anden mand's private mailadresse frit tilgængeligt på nettet - således at diverse bots mm kan misbruge denne adresse til at sende spammails til.

De scanner siden løbende og får den fulde emailadresse på jens.mallebu =?????

Normalt for at undgå dette villle man skrive dette som jens.mallebu_mail_dot_dk eller lign - for at få disse til at læse det som almindelig tekst og ikke mailadresse. Problemet er nok mere at de robotter der læser siden, sender spam i spandevis - OG det er ikke engang ham selv der har lagt sin mailadresse offentlig ????

kan du se hvad der bliver ment nu ?
Har Jens givet tilladelse til at du offentliggør hans mailadresse ( og tror du på længere sigt han bliver glad for det )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-09 09:35

Velbekommen, ja man kan jo få lavet en "Tanketorsk" i en fart, den med en andens mail

mvh klaudi

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:37

Det er netop en tanketosrk som alle kan lave - netop fordi man får en fejl i outlook - kopierer fejlmeddelsen og spørger om hjælp - hvilket reelt er OK? Men det har bare en konsekvens for Jens

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 25-03-09 10:36

Det virker virkelig det hele også de mange gode kommentarer. Det var virkelig en tanketorsk, men jeg tager det med ham jens

Mange tak alle