/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Frames der ikke må resize efter vinduets~
Fra : martin_shadow
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 03-04-03 10:39

Vi er i gang med at lave en rammeside, men kan ikke få rammerne til at holde deres oprindelige størrelse når man resizer explorer, eller ser siden i en lave opløsning. Vi bruger explorer 6.0 og går ud fra at det ikke er her problemet ligger. Desuden har vi angivet alle størrelser på rammerne i pixels så de ikke burde resize. MEN DET GØR DE ALLIGEVEL?! Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der er galt, men jeg prøver at sende koden med.

Venlig Hilsen
martin_shadow

<code>
<html>

<head>
<title>En eller anden title</title>
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" rows="64,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="banner.htm">
<frameset cols="100,300,100">
<frameset rows="100,200">
<frame name="indhold" target="hovedramme" scrolling="auto" src="nyheder_forum_hardware_artikler_.htm" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="indhold1" src="login.htm">
</frameset>
<frame name="hovedramme" scrolling="auto" src="sidens_tekst_står_her.htm">
<frameset rows="100,100">
<frame name="hovedramme1" scrolling="auto" src="nyeste_posts_i_forum.htm">
<frame name="hovedramme2" src="ny_side_6.htm">
</frameset>
<noframes>
<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
</code>

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 03-04-03 14:22

Står lige og skal til tandlæge!.. yrk!..
Men er fejlen ikke her: rows="64,*" ?

Kigger på det når jeg kommer tilbaws..

/EazyOne

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-03 17:25

Hey. Du må ikke være så striks mht. row og col definitioner. Summen af værdierne i et row eller col skal være 100%. Du har f eks.
<code>
<frameset cols="100,300,100">
</code>
Det går ikke da dit vindue så skal være 500 pixels bredt for at det passer sammen.
Jeg går ud fra at du vil ha' to side menuer eller sådan noget. Du bliver nød til at lade noget af det variere. Jeg vil foreslå:
<code>
<frameset cols="100,*,100">
</code>
Noget tilsvarende skal gøres ved nogle af de andre row/col definitioner.
Hvis du har nogen spørgsmål så bare spørg...
- Jin

Kommentar
Fra : stk

Dato : 26-06-03 08:42

Du kan også bare sætte resize=0

Stefan

Godkendelse af svar
Fra : martin_shadow

Dato : 26-06-03 15:04

Tak for svaret Jin2k.

Kommentar
Fra : secret

Dato : 11-11-03 11:21

Er det nogen, der kan svare på følgende :

- en hjemmeside lavet i Frontpage 2002 (jeg kender ikke browseren) med rammer -skal resize's og laves lidt om i Frontpage 2003 (browseren er Explorer 6.0) men så ses der en linje "din browser understøtter ikke rammer". Hvad skal jeg lave / lave om på ?

På forhånd tak