/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er der lighed for loven?
Fra : Tonganeseren
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 24-03-09 14:41

Hvilket udfald tror I sagen får for Bendt Bendtsen - i forholdet til Straffeloven, som han nu indrømmer at have overtrådt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-09 14:44

Han betaler bøden inden den forfalder og så tilgiver de ham hans synder.

Statsministeren gør ikke noget for han vil ikke have ribbet op i sin kreative bogføring fra tidligere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-09 14:44

Før vi begynder debatten, så er Bendt Bendtsen ikke medlem af Dansk Land- og Strandjagt.

Men det bliver spændende om Bendt bliver staffet for på ulovlig vis og gentagne gange at have ladet en chauffør fragte riffel og haglbøsse i en bil - som ikke har været Skaformærket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-09 14:57

Citat
Før vi begynder debatten, så er Bendt Bendtsen ikke medlem af Dansk Land- og Strandjagt

Næh men han er medlem i den lokale brugsforening

Hvad har DEN oplysning med lovovertrædelser at gøre....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-09 15:18

Det vil tiden vise

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-03-09 15:38

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1144498.ece

Det er lidt morsomt at Bendtsen ikke mener det er lovligt at betale hans chaufførs bøde hvis denne skulle indkasserer en sådan mult

The Real Deal

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 24-03-09 15:53

Villy SFøvndahl foreslår en minimumsstraf på et år for overtrædelse af våbenloven. Stemmer Betjendsen for?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-09 17:28

Du har tilsyneladende noget Inside viden.En anden dødelig,der kun ser og hører dagspressen,har kun hørt om en enkelt afhentning af en haglspreder.(Ingen jægere har min sympati).
Citat
Men det bliver spændende om Bendt bliver staffet for på ulovlig vis og gentagne gange at have ladet en chauffør fragte riffel og haglbøsse i en bil - som ikke har været Skaformærket.

Citat
Villy SFøvndahl foreslår en minimumsstraf på et år for overtrædelse af våbenloven. Stemmer Betjendsen for?

Mon ikke det er ment på krapylet,der nærmest har besat Nørrebro.
Hvis du sammenligner disse to forhold,har du sku`ikke for mange brikker at flytte med.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 25-03-09 09:04

Jeg har ikke hørt om biler der er Skaformærket.

Følger der et link ???

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 25-03-09 09:26

Mosebaek

Du må sgu'* meget undskylde, hvis jeg har givet dig anledning til at tro at jeg sidestiller de to. På ingen måde. Jeg har bare svært ved at forestille mig en lov, der lyder: "Mindstestraffen for ulovlig våbenbesiddelse er eet år, denne lov gælder kun for krapylet på Nørrebro."
Altså vil mindstestraffen for alle være minimum et år.

Samtidig kan vi vel blive enige om, at det er lidt ude af proportion, at idømme Bent Bentsen og hans chauffør hver et års fængsel. Det vil dommerne også synes, så en tilsvarende sag vil ende med frifindelse, hvis man indfører minimumsstraf. I praksis betyder det en slækkelse af våbenloven.

Jeg synes bare, det er en god anledning til at pege på, at mange af disse lovstramninger ikke har den tilsigtede virkning - nærmest tværtimod.

* sgu' kommer af "så gud" (og en hel masse mere), derfor med g.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-09 09:53

Så - for Pokker da. Nu har BendtNærigprins fået endnu en bestikkelsessag på halsen. Læs BT i dag.
Kan man i øvrigt indvælges med en plettet straffeattest?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-09 10:08

Pas på der ikke kommer nogen en dag og går "dine papirer" igennem

Nå - det er du vel ikke "kendt" nok til

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-09 18:27

Jeg må nok erkende,at ha`revideret min opfattelse af Bendt Bendtsen,en hel del.
Har aldrig stemt på ham,eller de Konservative,for den sags skyld.Men har altid syntes han virkede rimelig troværdig og ærlig.Men skindet bedrager måske.Nu er han jo ikke "dømt",for noget endnu.
Men han begynder da at "lugte lidt ilde".
Er det magten der korumperer,så grådigheden ta`r overhånd ???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-03-09 18:37

Er det magten der korumperer,så grådigheden ta`r overhånd ???

JA

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-09 21:20

Tak for svaret Mosebaek.

Nu vrimler det frem med skeletter, og mon ikke Ole Roed fra DJ fortryder loyalitetserklæringen fra tidligere.